• hundenhubbe

    Stegrande äl-test bim+4

    Hejsan!

    Är det vanligt att man kan få stegrande äl test innan mens? Har inte tagit ett graviditetstest ännu, ska köpa i em. Hade ägglossningstest hemma så tänkte testa bara för skoj skull och det första svagare är taget igår och det andra starkare taget idag. Som sagt, kan de ge utslag på mens?

  • Svar på tråden Stegrande äl-test bim+4
  • hundenhubbe

    Oj, ser nu vad dåligt det syntes här. Testet var starkare i verkligheten. Nästan lika starkt slm kontrollltestet. Såg typ ut som dagen innan man ska ha äl.

  • Lemoon
    hundenhubbe skrev 2021-11-18 10:20:06 följande:

    Hur lång menscykel har du? 


    Det finns kvinnor som har ägglossning under och precis i slutet av sin mens, oftast med kort menscykel.

    Annars så kan ibland, utan att säga för mycket, ägglossningstest visa positivt när  man är gravid för hcg och lh-hormonet liknar varandra...

  • hundenhubbe
    Lemoon skrev 2021-11-18 10:28:12 följande:

    Hur lång menscykel har du? 

    Det finns kvinnor som har ägglossning under och precis i slutet av sin mens, oftast med kort menscykel.

    Annars så kan ibland, utan att säga för mycket, ägglossningstest visa positivt när  man är gravid för hcg och lh-hormonet liknar varandra...


    Jag brukar ha runt 30 dagar men är inne på dag 35 nu. Brukar få mens en dag innan eller max 1 dag efter.
  • Lemoon
    hundenhubbe skrev 2021-11-18 10:30:48 följande:
    Jag brukar ha runt 30 dagar men är inne på dag 35 nu. Brukar få mens en dag innan eller max 1 dag efter.
    Det låter ju lovande, om du nu vill bli gravid.

    Meddela gärna efter du testat, hade varit intressant att veta =) 
    Försöker själv bli gravid!
  • hundenhubbe
    Lemoon skrev 2021-11-18 11:12:47 följande:

    Det låter ju lovande, om du nu vill bli gravid.

    Meddela gärna efter du testat, hade varit intressant att veta =) 

    Försöker själv bli gravid!


    Absolut! Blir någon gång i em :)
  • svansmamman
    hundenhubbe skrev 2021-11-18 10:18:29 följande:

    Hejsan!

    Är det vanligt att man kan få stegrande äl test innan mens? Har inte tagit ett graviditetstest ännu, ska köpa i em. Hade ägglossningstest hemma så tänkte testa bara för skoj skull och det första svagare är taget igår och det andra starkare taget idag. Som sagt, kan de ge utslag på mens?


    Nej, ÄL-.stickor kan inte ge utslag pga mens. Däremot är det inte säkert att man får ägglossning bara för att man får utslag på stickorna. Det är också möjligt att ha ägglossning fler än en gång under en cykel. Sen är hormonerna HCG och LH lik varandra så ägglossningstest kan i vissa fall detektera en graviditet. Så det är svårt att svara på varför ägglossningstesten ser ut som de gör i ditt fall. 

    Uppdatera gärna när du kompletterat med ett gravtest. Tills vidare håller jag tummarna! Hjärta
  • hundenhubbe
    svansmamman skrev 2021-11-18 13:19:19 följande:

    Nej, ÄL-.stickor kan inte ge utslag pga mens. Däremot är det inte säkert att man får ägglossning bara för att man får utslag på stickorna. Det är också möjligt att ha ägglossning fler än en gång under en cykel. Sen är hormonerna HCG och LH lik varandra så ägglossningstest kan i vissa fall detektera en graviditet. Så det är svårt att svara på varför ägglossningstesten ser ut som de gör i ditt fall. 

    Uppdatera gärna när du kompletterat med ett gravtest. Tills vidare håller jag tummarna! 


    Tack för svar :) Ja jag har försökt googlat men inte kommit fram till något definitivt svar. Verkar ha hänt vissa som varit gravid och andra som inte varit! Så bara väldigt skumt ???? uppdaterar absolut!
  • Lemoon
    hundenhubbe skrev 2021-11-18 13:58:41 följande:
    Tack för svar :) Ja jag har försökt googlat men inte kommit fram till något definitivt svar. Verkar ha hänt vissa som varit gravid och andra som inte varit! Så bara väldigt skumt ???? uppdaterar absolut!
    Mycket spännande! Håller tummarna för positivt graviditetstest!
  • Lemoon
    hundenhubbe skrev 2021-11-18 13:58:41 följande:
    Tack för svar :) Ja jag har försökt googlat men inte kommit fram till något definitivt svar. Verkar ha hänt vissa som varit gravid och andra som inte varit! Så bara väldigt skumt ???? uppdaterar absolut!
    Hur gick det? Nyfiken!
  • Anonym (T)

    Den styrkan på strecken kan jag få lite när som under min cykel. Det ser ut test som ska läsas av digitalt dessutom så där kan man inte alltid gå efter vad man ser på stickan. De är inte gjorda för att läsas av på det sättet tyvärr :(

Svar på tråden Stegrande äl-test bim+4