• Anonym (Vägen till mannens hjärta)

    Hur beter sig män när de är kära?

    Detta är en fråga till män enbart. Vill höra hur ni påverkas när en ni har fått starka känslor för någon?

    Hur ofta vill ni höras tex och träffas i början innan ni blivit ett par?

    Är det viktigt med daglig kommunikation?

  • Svar på tråden Hur beter sig män när de är kära?
  • Vandraren80
    Anonym (Vägen till mannens hjärta) skrev 2021-11-20 18:35:15 följande:

    Detta är en fråga till män enbart. Vill höra hur ni påverkas när en ni har fått starka känslor för någon?

    Hur ofta vill ni höras tex och träffas i början innan ni blivit ett par?

    Är det viktigt med daglig kommunikation?


    Intresserant fråga.

    Jag blir ganska positiv och lite upprymd när jag fått starka känslor för någon, allt blir liksom lite roligare och lättare. Dock så är jag väldigt logisk även under den s.k förälskelseperioden, och vill gärna ta allt i maklig takt. Till skillnad från "tonårsförälskelser" där man släpper allt och låter allt kretsa kring den personen.

    Angående att höras och träffas. Daglig kontakt tycker jag är trevligt, och vill nog gärna ha det. Dock är jag ganska introvert av mig, och har ofta många bollar i luften, jobb, träning, periodvis tidskrävande hobbies. Så jag tillhör inte dem som vill träffas varje dag. Ca 2 dagar i veckan kanske? Alternativt med en kväll här och där? Så säg 2-3 dagar/vecka i snitt.
  • Anonym (Torris)

    Jag tänker på henne hela tiden. Jag saknar henne när vi inte setts på ett tag. Längtar efter att få prata med henne, höra hennes röst.
    Jag tänker knappt på sex, vill mest krama henne. Vill känna mig nära henne, och känner ömhet.
    Dom flesta kvinnor tycker att det är äckligt, och vill ha en man som vill ligga.

  • Anonym (Vägen till mannens hjärta)
    Vandraren80 skrev 2021-11-20 18:47:57 följande:
    Intresserant fråga.

    Jag blir ganska positiv och lite upprymd när jag fått starka känslor för någon, allt blir liksom lite roligare och lättare. Dock så är jag väldigt logisk även under den s.k förälskelseperioden, och vill gärna ta allt i maklig takt. Till skillnad från "tonårsförälskelser" där man släpper allt och låter allt kretsa kring den personen.

    Angående att höras och träffas. Daglig kontakt tycker jag är trevligt, och vill nog gärna ha det. Dock är jag ganska introvert av mig, och har ofta många bollar i luften, jobb, träning, periodvis tidskrävande hobbies. Så jag tillhör inte dem som vill träffas varje dag. Ca 2 dagar i veckan kanske? Alternativt med en kväll här och där? Så säg 2-3 dagar/vecka i snitt.
    Hinner du ändå höra av dig till en ev dejt eller kan ditt introverta sätt och också ganska fullbokade liv göra att det kan missförstås för ointresse?

    Eller är du bra på att bekräfta och uttrycka dina känslor,  beundran och glädje för en person? Få dem att känna sig trygga på att du är intresserad på så sätt?

  • Anonym (Goll)
    Anonym (Torris) skrev 2021-11-20 19:06:46 följande:

    Jag tänker på henne hela tiden. Jag saknar henne när vi inte setts på ett tag. Längtar efter att få prata med henne, höra hennes röst.

    Jag tänker knappt på sex, vill mest krama henne. Vill känna mig nära henne, och känner ömhet.

    Dom flesta kvinnor tycker att det är äckligt, och vill ha en man som vill ligga.


    Tycker det är äckligt?? Det var.. udda.
  • Anonym (Torris)
    Anonym (Goll) skrev 2021-11-20 19:17:11 följande:
    Tycker det är äckligt?? Det var.. udda.
    Ja, det tycker jag också. Jag har mest fina känslor när jag är kär. Men tydligen så vill jag inte ligga, bara för att jag inte tänker på sex hela tiden när jag är kär.
  • Anonym (Goll)
    Anonym (Torris) skrev 2021-11-20 19:21:01 följande:

    Ja, det tycker jag också. Jag har mest fina känslor när jag är kär. Men tydligen så vill jag inte ligga, bara för att jag inte tänker på sex hela tiden när jag är kär.


    Du skriver som kaffedraken.
  • Vandraren80
    Anonym (Vägen till mannens hjärta) skrev 2021-11-20 19:07:58 följande:

    Hinner du ändå höra av dig till en ev dejt eller kan ditt introverta sätt och också ganska fullbokade liv göra att det kan missförstås för ointresse?

    Eller är du bra på att bekräfta och uttrycka dina känslor,  beundran och glädje för en person? Få dem att känna sig trygga på att du är intresserad på så sätt?


    Höra av mig brukar jag absolut ha tid till, eller åtminstone ta mig tid till, speciellt över text, men även över telefon (föredrar dock text). Mitt introverta sätt kan och har missförståtts som ointresse, främst då i att den jag dejtat velat träffats oftare.

    Jag vill tro att jag är duktig på bekräfta och uttrycka mina känslor och intresse för den andra personen. Det kan såklart fallera ibland, ofta då i perioder då mycket annat kommer i vägen och kanske tar mer energi än vanligt, vilket då kan leda till att jag "kryper in i min grotta".
  • Anonym (Anonym)
    Vandraren80 skrev 2021-11-20 19:49:37 följande:

    Höra av mig brukar jag absolut ha tid till, eller åtminstone ta mig tid till, speciellt över text, men även över telefon (föredrar dock text). Mitt introverta sätt kan och har missförståtts som ointresse, främst då i att den jag dejtat velat träffats oftare.

    Jag vill tro att jag är duktig på bekräfta och uttrycka mina känslor och intresse för den andra personen. Det kan såklart fallera ibland, ofta då i perioder då mycket annat kommer i vägen och kanske tar mer energi än vanligt, vilket då kan leda till att jag "kryper in i min grotta".


    Tycker att du framstår som en helt vanlig "city-person" i dating/relationsvärlden. Dvs förutsatt att du bor i en stad. Många är upptagna och har många bollar i luften. Jobb, hobbys, vänner, events, träning, andra intressen. Jag är likadan. Tycker 2 ggr i veckan låter helt reko.
  • Anonym (llll)
    Anonym (Goll) skrev 2021-11-20 19:31:51 följande:
    Du skriver som kaffedraken.
    det är kaffedraken 
  • Anonym (Casanova)

    Inte mycket alls. Är i stort sett immun mot kärlek numera. Var kär som yngre men det gick över så att säga.

    Dom enda jag i sanning älskar är mina barn. Där är jag förälskad. Men det är på ett helt annat sätt.

    När det gäller tjejer i övrigt... Jag trivs i tjejers närhet och att umgås mycket med tjejer. Men kärlek? Nä, tror tjejerna jag umgås med gillar mig, men samtidigt tycker dom nog inte att jag är pojkvänsmateriel. Vilket är en ganska korrekt bedömning.

  • Anonym (Bekk)

    Nu är jag kanske lite annorlunda än en del andra. Skulle jag bli kär i någon kommer jag nog försöka undvika personen helt för att slippa försöka bygga upp något och i slutet bli besviken. Så mitt beteende är mest undvikande, det är inte för att vara otrevlig.

  • Myten7891

    Man blir totalt dum i huvudet och gör saker som man aldrig skulle göra i normalt tillstånd, tex flyger till Stockholm varje vecka. Tar ledigt måndagar osv, offrar allt för att träffa henne, gör allt för att hon ska vara lycklig? osunt helt klart, det kallas kärlek


    John
  • Anonym (Vägen till mannens hjärta)
    Anonym (Bekk) skrev 2021-11-20 21:55:06 följande:

    Nu är jag kanske lite annorlunda än en del andra. Skulle jag bli kär i någon kommer jag nog försöka undvika personen helt för att slippa försöka bygga upp något och i slutet bli besviken. Så mitt beteende är mest undvikande, det är inte för att vara otrevlig.


    JA det var ovanligt! Blir du aldrig sugen på att se vad som hänt om du stannat kvar och satsat?
  • Anonym (Bekk)
    Anonym (Vägen till mannens hjärta) skrev 2021-11-20 22:27:15 följande:
    JA det var ovanligt! Blir du aldrig sugen på att se vad som hänt om du stannat kvar och satsat?
    Alltså rent logiskt skulle jag väl kunna tänka mig att något skulle kunna utvecklas i 1 fall av 100 eller så, men det är inte värt den nästintill garanterande besvikelsen. Jag ser det som att jag i längden mår bättre av att stänga ner det innan det växer sig större än vad det behöver vara.

    Med det sagt blir jag inte kär i tid och otid, så det är inte ofta jag fått göra såhär.
  • Anonym (Hej)

    Jag blir osäker. Funderar på vad hon tänker och på hur hon uppfattar mig.

    Vill vara nära henne, men samtidigt finns det inget som är mer skrämmande.

    Känns som att hoppa fallskärm, en så skön och läskig känsla på samma gång.

    Gått 3 år, och tänker på henne varje dag. Men skulle aldrig låta henne veta. Men i min fantasi känner hon för mig med, dock hoppas jag att hon inte gör det eftersom det aldrig kommer att bli vi.

    Men låtarna i min lista är bara för henne.

  • Anonym (Torris)
    Anonym (Vägen till mannens hjärta) skrev 2021-11-20 22:27:15 följande:
    JA det var ovanligt! Blir du aldrig sugen på att se vad som hänt om du stannat kvar och satsat?
    Hur vet du att det är ovanligt? Människor som gått på många nitar kanske inte är så pigga på att "satsa" som du kallar det. Det är lättare att inte försöka alls, för då riskerar man inte att gå på ännu en nit.
  • Anonym (Vägen till mannens hjärta)
    Anonym (Torris) skrev 2021-11-20 22:30:51 följande:
    Hur vet du att det är ovanligt? Människor som gått på många nitar kanske inte är så pigga på att "satsa" som du kallar det. Det är lättare att inte försöka alls, för då riskerar man inte att gå på ännu en nit.
    Det var ovanligt eftersom jag aldrig hört om någon som kan stå emot kärlekens krafter när de väl slår ner. Men jag kanske förutsatte att det var den typen av förälskelse där man känner ett ömsesidigt intresse och liksom finner det omöjligt att stå emot.

    Förstår att man kan ha avståndsförälskelser och att självförtroendet kan stå i vägen i vissa lägen. Det har drabbat även mig, men då har jag liksom inte blivit kär utan det har förblivit en crush eller ouppnåelig dröm.
  • Vandraren80
    Anonym (Anonym) skrev 2021-11-20 20:43:59 följande:

    Tycker att du framstår som en helt vanlig "city-person" i dating/relationsvärlden. Dvs förutsatt att du bor i en stad. Många är upptagna och har många bollar i luften. Jobb, hobbys, vänner, events, träning, andra intressen. Jag är likadan. Tycker 2 ggr i veckan låter helt reko.


    Du har rätt i att jag bor i en stad. Jo men precis, det är inte så att jag anser mig "superbusy" på något sätt. Jag har normalt med grejer i mitt liv enligt mig. Dock har ett antal tidigare relationer tagit slut p.g.a att 2ggr ansågs för lite, jag kan liksom urskilja ett mönster i mitt "track record".

    Och jag har fått intrycket att det är mer norm än undantag att man "ska" vilja släppa allt och bara fokusera på den personen. Nu kommer det kanske från folk som inte är singlar särskilt länge mellan förhållanden och därför inte bygger upp så mycket egna intressen mellan dem, ingen aning.

    Jag tror det enda som skulle få mig att "sticka ut" är min introverta natur. Jag är gärna social, och är hur duktig på det, men det dränerar mig ganska snabbt energimässigt.
  • Vandraren80
    Myten7891 skrev 2021-11-20 22:11:37 följande:

    Man blir totalt dum i huvudet och gör saker som man aldrig skulle göra i normalt tillstånd, tex flyger till Stockholm varje vecka. Tar ledigt måndagar osv, offrar allt för att träffa henne, gör allt för att hon ska vara lycklig? osunt helt klart, det kallas kärlek


    Kär borde betecknas som en psykisk sjukdom, eller åtminstone ett psykiskt tillstånd likställt med psykoser.

    Typ att stora köp man gör, lån man tar, etc. Skulle gå att annulera i efterhand då vederbörande ej varit vid sina sinnes fulla bruk vid tillfället. Det vore nåt det.

    Lite skämt, lite allvar :)
  • Vandraren80
    Anonym (Torris) skrev 2021-11-20 22:30:51 följande:

    Hur vet du att det är ovanligt? Människor som gått på många nitar kanske inte är så pigga på att "satsa" som du kallar det. Det är lättare att inte försöka alls, för då riskerar man inte att gå på ännu en nit.


    Du har inte fel. Det är fullt förståeligt att inte ens vilja gå in i något för att man vet hur ont det kan göra när det skiter sig, vilket det ju statistiskt sätt gör förr eller senare. Jag tror dock att det går att begränsa det jobbiga om man under förhållandet inte "förlorar sig själv" på vägen.

    Något jag märkt med mig själv är att jag samlat på mig fler "varningslampor" ju mer erfarenhet man fått, vilket lett till att jag idag är sjukt försiktig och pragmatisk, ibland säkert lite för mycket.
Svar på tråden Hur beter sig män när de är kära?