Räknas det som otrohet?
Det här låter konstigt, men behöver någon annans åsikt.
Jag jobbar inom sjukvård och vi har ett vilorum med en stor soffa och TV på jobbet. Jag och en kollega ibland, när vi har rast tillsammans, går till rummet och bara chillar/mysar tillsammans. Vi ligger bredvid varandra och kollar på TV, äter godis eller lyssnar på musik. Vi pratar eller rör varandra sällan. Någon gång har vi hållit varandra i handen. En gång kramade jag honom (var ledsen efter något som hände på jobbet).
Ibland, när jag glömmer min matlåda och går för att köpa något på kafeterian, insisterar han att jag väntar på att han har rast och går ut och käkar med honom.
Vi träffades för att jag har läst hans forskning och tog upp det i personalrummet. Jag kritiserade vissa metoder/slutsatser och han blev lite upprörd i början (han är läkare, kanske inte så van vid att vara ifrågasatt lol) men kom tillbaka dagen efter med en vetenskaplig artikel som han skulle skicka till en amerikansk tidskrift och frågade om jag hade några synpunkter. Så när vi pratar pratar vi om sånt. Jobb, forskning, projekt, seminarier, osv.
Nu till problemet: vi är båda gifta, och även om vår vänskap är helt platonisk så har våra kollegor börjat skvallra mycket. Min bästa vän säger att det räknas som otrohet. Vad tycker ni? Är vi otrogna?