• Nótt

    Tempkurva tidigt i graviditeten

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 5 (4+3). Sedan ägglossning har jag legat på en temp runt 36,4-36,5 ungefär vilket jag brukar jag. Linjen i NC är på 36.23. Några dagar innan jag plussade fick tempen upp till 36.6-36,7 och har den legat där. Igår stack den plötsligt iväg över 37 grader, tänkte att det kan vara en felmätning, sovit dåligt t.ex.

    idag hade den däremot sjunkit till 36,39!! Nu är jag jätteorolig att detta är ett tecken på missfall.. någon som haft samma men där det varit helt normalt? Hur såg era tempkurvor ut i början?

    Bifogar bild på min.

  • Svar på tråden Tempkurva tidigt i graviditeten
  • Nótt
    Frenja07 skrev 2021-11-21 09:08:35 följande:

    Men sluta tempa för guds skull!


    Varför?

    Hade tänkt sluta efter helgen men nu undrar jag ju så då vill jag fortsätta se vad som händer.
  • Frenja07
    Nótt skrev 2021-11-21 09:11:29 följande:

    Varför?

    Hade tänkt sluta efter helgen men nu undrar jag ju så då vill jag fortsätta se vad som händer.


    Varför temps över huvud taget? Vad säger det dig nu? Vad Landu göra åt tempen nu? Du är gravid. Släpp allting och var glad för det istället. Det finns inget som du kan påverka nu ändå. Skapar bara oro och är fullständigt onödigt!
  • Nótt
    Frenja07 skrev 2021-11-21 09:17:29 följande:

    Varför temps över huvud taget? Vad säger det dig nu? Vad Landu göra åt tempen nu? Du är gravid. Släpp allting och var glad för det istället. Det finns inget som du kan påverka nu ändå. Skapar bara oro och är fullständigt onödigt!


    Jag har haft svårt att tro på graviditeten eftersom vi försökt länge. Därför har jag fortsatt temps några dagar för att bekräfta det mer för mig själv. Plussade i förrgår.
  • Frenja07
    Nótt skrev 2021-11-21 09:19:36 följande:

    Jag har haft svårt att tro på graviditeten eftersom vi försökt länge. Därför har jag fortsatt temps några dagar för att bekräfta det mer för mig själv. Plussade i förrgår.


    Grattis till graviditeten! Försök njuta nu och inte oroa dig. Det står ändå utanför din makt om du inte skulle få behålla graviditeten. Det enda och bästa du kan göra nu är att njuta av stunden.
  • Hoppsan82
    Nótt skrev 2021-11-21 09:05:44 följande:

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 5 (4+3). Sedan ägglossning har jag legat på en temp runt 36,4-36,5 ungefär vilket jag brukar jag. Linjen i NC är på 36.23. Några dagar innan jag plussade fick tempen upp till 36.6-36,7 och har den legat där. Igår stack den plötsligt iväg över 37 grader, tänkte att det kan vara en felmätning, sovit dåligt t.ex.

    idag hade den däremot sjunkit till 36,39!! Nu är jag jätteorolig att detta är ett tecken på missfall.. någon som haft samma men där det varit helt normalt? Hur såg era tempkurvor ut i början?

    Bifogar bild på min.


    Stort grattis till er!

    Jag har också NC men fick tipset att sluta tempa så det gjorde jag av just denna anledningen. Det mest troliga är att tempen hoppar lite utan att det är någon fara men man blir sjukt orolig om man kollar temp eller tar en massa test.

    Försök att njuta och tänk på allt mys ni ska ha med bebisen snart nog!
  • Nótt
    Hoppsan82 skrev 2021-11-21 11:28:27 följande:

    Stort grattis till er!

    Jag har också NC men fick tipset att sluta tempa så det gjorde jag av just denna anledningen. Det mest troliga är att tempen hoppar lite utan att det är någon fara men man blir sjukt orolig om man kollar temp eller tar en massa test.

    Försök att njuta och tänk på allt mys ni ska ha med bebisen snart nog!


    Tack för ditt svar! Jag hoppas det är en vanligt hoppning, ska sluta tempa!
  • Jag är bara jag

    Grattis! Solig  Men som sagt- sluta tempa. Vare sig temp eller en massa gravtest eller mående eller symptom eller brist på symptom säger nåt om hur fostret mår. Det enda som ger klar besked är ett VUL tidigast v.8.

Svar på tråden Tempkurva tidigt i graviditeten