• Wictoriias

    Behöver hjälp!

    Hej! Jag är nu här på familjeliv och har en fråga till er erfarna. Min mens är försenad i 4 dagar, och jag är på dag 35 i min cykel. Har inga som helst symtom på att mensen ska komma.. däremot har jag en molande smärta som inte gör super ont men den kommer och går. Jag har tagit graviditetstest som visade negativt. Vad ska jag göra? Ta ett nytt test om några dagar? Har ni några tips? Tack på förhand.??

  • Svar på tråden Behöver hjälp!
  • Anonym (F)

    Vad du är blå om tumnageln....?

    Ser negativt ut, så här långt in i cykeln borde du fått positivt. När hade du ÄL? Du kan så klart vänta några dagar till men jag skulle gissa att du bara är sen.

  • svansmamman
    Wictoriias skrev 2021-11-21 22:05:18 följande:

    Hej! Jag är nu här på familjeliv och har en fråga till er erfarna. Min mens är försenad i 4 dagar, och jag är på dag 35 i min cykel. Har inga som helst symtom på att mensen ska komma.. däremot har jag en molande smärta som inte gör super ont men den kommer och går. Jag har tagit graviditetstest som visade negativt. Vad ska jag göra? Ta ett nytt test om några dagar? Har ni några tips? Tack på förhand.??


    Brukar din cykel vara oregelbunden? Och är du säker på när du hade ägglossning? Ägglossning kan ju ha varit försenad vilket gör att mensen också blir senare än normalt. Det är ovanligt att gravtest inte visar positivt fyra dagar efter BIM om man faktiskt är gravid. Om ägglossningen var sen kan det ju dock vara därför gravtestet inte visar positivt ännu. 

    Om jag var du skulle jag vänta minst ett par dagar och därefter ta ett cb digital med veckoindikator. 
Svar på tråden Behöver hjälp!