• Anonym (Ts)

    Är det missfall?

    Är jätteledsen, går in i vecka 10 imorgon och började för 2 dagar sedan få bruna flytningar. De avtog och det var lugnt en dag. Igår började jag blöda färskt blod med lite klumpar i. Har inte så ont i magen men är jätteledsen. Är det helt kört eller finns det en chans att det fortfarande kan vara ett levande foster? Ska ringa bm imorgon. Usch detta är det värsta jag varit med om, första gången jag är gravid och hade planerat och längtat så mycket?

  • Svar på tråden Är det missfall?
  • Anonym (4)

    Det finns absolut en chans att allt är bra! Jag har fått m.f v.11. Då blödde jag så mycket att det inte ens var nån mening resa sig från toastolen, jag hade vrålont och fick ut tjocka massor. Jag har även blött i v.7 ganska mycket och den gången var det ofarligt.

    Om du kan så boka in ett VUL eller UL privat för att kolla läget.

  • svansmamman

    Jag har själv varit i liknande situation som du vid totalt tre tillfällen, gravid med blödningar som varit olika vid varje graviditet. I samband med det läste jag spaltmil och förstod då att det inte riktigt går att säga säkert. Det finns de som blöder utan att det är någon som helst fara och de finns de som blöder till följd av missfall/MA. För mig personligen har alla tre blödningar inneburit missfall/MA, om än de varit helt olik varandra. Jag vet dock att det finns många som haft liknande blödningar som jag och som ändå varit gravida. 

    Har du fått göra något tidigt UL innan? Jag tänker om du fått se hjärtat slå eller någon bedömning av fostrets storlek. 

    Du kan ringa gynakuten och försöka få komma in för att göra ett VUL. Tyvärr är det ju så att det inte finns något att göra om det nu skulle vara ett missfall men det är ju ändå skönt att få bekräftat om allt är kört eller om det faktiskt är bra. 

    Jag håller tummarna för att det är en helt normal blödning och att du fortfarande är gravid! Hjärta

  • Emma1b

    Hur har det gått? Själv fick jag ma konstaterat 18 november. Håller på och hämta mig mentalt.

Svar på tråden Är det missfall?