• Anonym (Trött­PåLive­t)
    Mon 22 Nov 2021 15:49
    5029 visningar
    32 svar
    32
    5029

    Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk

    Hej.
    Vet inte riktigt vart jag skall börja, 
    men jag åkte in akut i somras för gallstensanfall och problem med gallblåsan och opererat mig akut för jag haft problem i flera månader med anfall och hade tid för bokad läkartid i nu i november.

    Dom plockade bort den, vaknade upp, dagen efter så hade jag fått gulsot och problem med lever på köpet.

    Låg inne i 2månader och blev råpumpad med morfin som utvecklas till ett drogberoende, fått mycket tabletter utskrivna och har fortfarande problem med gallan, så snittar på 2 dagar inlagd varannan vecka, har träffat över 40 läkare  sedan Juli och ingen vet vad som är fel, kan inte heller gå en dag utan att ta dessa opiater som smärtlindrar min anfall..

    Har aldrig haft några beskymmer tidigare, aldrig tagit droger, sjukdommar eller legat inlagd.

    Enda sättet för mig att bli av med dessa mega anfall är att åka in och få flytande morfin i blodet, har provat allt dom skrivit ut till mig....

    Vafan skall jag göra? 

    Ska också är 35år gammal, utom som helst underliggande sjukdommar eller dylikt. Man ser andra som kommit in opererat sig och sedan fått åka hem efter 2-3 dagar.

    värsta av allt att dom inte ens kan medge att dom har gjort fel.

    Orkar snart inte mer , att inte kunna äta, sova och jobba på detta.

  • Svar på tråden Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk
  • Anonym (anony­m)
    Mon 22 Nov 2021 16:16
    #1
    Anonym (TröttPåLivet) skrev 2021-11-22 15:49:45 följande:

    Hej.
    Vet inte riktigt vart jag skall börja, 
    men jag åkte in akut i somras för gallstensanfall och problem med gallblåsan och opererat mig akut för jag haft problem i flera månader med anfall och hade tid för bokad läkartid i nu i november.

    Dom plockade bort den, vaknade upp, dagen efter så hade jag fått gulsot och problem med lever på köpet.

    Låg inne i 2månader och blev råpumpad med morfin som utvecklas till ett drogberoende, fått mycket tabletter utskrivna och har fortfarande problem med gallan, så snittar på 2 dagar inlagd varannan vecka, har träffat över 40 läkare  sedan Juli och ingen vet vad som är fel, kan inte heller gå en dag utan att ta dessa opiater som smärtlindrar min anfall..

    Har aldrig haft några beskymmer tidigare, aldrig tagit droger, sjukdommar eller legat inlagd.

    Enda sättet för mig att bli av med dessa mega anfall är att åka in och få flytande morfin i blodet, har provat allt dom skrivit ut till mig....

    Vafan skall jag göra? 

    Ska också är 35år gammal, utom som helst underliggande sjukdommar eller dylikt. Man ser andra som kommit in opererat sig och sedan fått åka hem efter 2-3 dagar.

    värsta av allt att dom inte ens kan medge att dom har gjort fel.

    Orkar snart inte mer , att inte kunna äta, sova och jobba på detta.


    Stora blåmärken som leder till stora mängder okonjugerad bilirubin
    Fasta under långa perioder
    Läkemedel
    Överskott av alkoholintag

    Där är några orsaker. Att du inte kan äta gynnar inte ditt tillstånd. Kan du få hjälp av en dietist? 
  • Anonym (A)
    Mon 22 Nov 2021 16:21
    #2

    Det är väl inte deras fel att du blivit beroende? Du hade ett val, äta det andra de försökt skriva ut eller ha fruktansvärda smärtor eller ta morfin. Det är inte deras fel att morfin är det enda som hjälper.

  • Anonym (Trött­PåLive­t) Trådstartaren
    Mon 22 Nov 2021 16:36
    #3
    Anonym (A) skrev 2021-11-22 16:21:17 följande:

    Det är väl inte deras fel att du blivit beroende? Du hade ett val, äta det andra de försökt skriva ut eller ha fruktansvärda smärtor eller ta morfin. Det är inte deras fel att morfin är det enda som hjälper.


    Du verkar inte förstå hur gallanfall fungerar, kan inte äta något..
    medicinerna dom skrev ut var för att stoppa anfallen, men eftersom man bli pumpad på så mycket medicin så utvecklar man tolerans  = man tar mer än ordinerat...så kallade opiater
  • Anonym (A)
    Mon 22 Nov 2021 16:46
    #4
    -1
    Anonym (TröttPåLivet) skrev 2021-11-22 16:36:50 följande:
    Du verkar inte förstå hur gallanfall fungerar, kan inte äta något..
    medicinerna dom skrev ut var för att stoppa anfallen, men eftersom man bli pumpad på så mycket medicin så utvecklar man tolerans  = man tar mer än ordinerat...så kallade opiater
    Jag har haft besvär med gallan så jo, jag vet. Men jag kunde äta ändå.

    Du menar att de skrev ut morfin för att stoppa besvären...? Låter inte troligt. Morfin har man mot smärta, det stoppar inte anfallen.
  • Anonym (Y)
    Mon 22 Nov 2021 17:41
    #5
    Anonym (A) skrev 2021-11-22 16:46:40 följande:

    Jag har haft besvär med gallan så jo, jag vet. Men jag kunde äta ändå.

    Du menar att de skrev ut morfin för att stoppa besvären...? Låter inte troligt. Morfin har man mot smärta, det stoppar inte anfallen.


    Det är vanligt att man får spasmofen supp utskrivet vid gallstensanfall och de innehåller bla morfin. Det var det enda som hjälpte mig under mina gallstensanfall innan jag äntligen fick tid till op.
  • Anonym (Y)
    Mon 22 Nov 2021 17:44
    #6
    Anonym (TröttPåLivet) skrev 2021-11-22 15:49:45 följande:

    Hej.

    Vet inte riktigt vart jag skall börja, 

    men jag åkte in akut i somras för gallstensanfall och problem med gallblåsan och opererat mig akut för jag haft problem i flera månader med anfall och hade tid för bokad läkartid i nu i november.

    Dom plockade bort den, vaknade upp, dagen efter så hade jag fått gulsot och problem med lever på köpet.

    Låg inne i 2månader och blev råpumpad med morfin som utvecklas till ett drogberoende, fått mycket tabletter utskrivna och har fortfarande problem med gallan, så snittar på 2 dagar inlagd varannan vecka, har träffat över 40 läkare  sedan Juli och ingen vet vad som är fel, kan inte heller gå en dag utan att ta dessa opiater som smärtlindrar min anfall..

    Har aldrig haft några beskymmer tidigare, aldrig tagit droger, sjukdommar eller legat inlagd.

    Enda sättet för mig att bli av med dessa mega anfall är att åka in och få flytande morfin i blodet, har provat allt dom skrivit ut till mig....

    Vafan skall jag göra? 

    Ska också är 35år gammal, utom som helst underliggande sjukdommar eller dylikt. Man ser andra som kommit in opererat sig och sedan fått åka hem efter 2-3 dagar.

    värsta av allt att dom inte ens kan medge att dom har gjort fel.

    Orkar snart inte mer , att inte kunna äta, sova och jobba på detta.


    Låter konstigt. Förhöjda levervärden som man kan få av gallsten brukar gå tillbaka efter operationen.
  • Anonym (A)
    Mon 22 Nov 2021 17:46
    #7
    Anonym (Y) skrev 2021-11-22 17:41:56 följande:
    Det är vanligt att man får spasmofen supp utskrivet vid gallstensanfall och de innehåller bla morfin. Det var det enda som hjälpte mig under mina gallstensanfall innan jag äntligen fick tid till op.
    Säkert, men om du hade läst vad jag skrev så är de alltså mot smärta och inte för att stoppa anfallen.
  • Anonym (Amabe­lla)
    Mon 22 Nov 2021 17:50
    #8
    +1
    Anonym (A) skrev 2021-11-22 16:21:17 följande:

    Det är väl inte deras fel att du blivit beroende? Du hade ett val, äta det andra de försökt skriva ut eller ha fruktansvärda smärtor eller ta morfin. Det är inte deras fel att morfin är det enda som hjälper.


    Nä, de är ju bättre att anklaga patienten ju! I synnerhet den patient som lider och har ont! Eller hur!!!!!!!!!
  • Anonym (A)
    Mon 22 Nov 2021 17:57
    #10
    Anonym (Amabella) skrev 2021-11-22 17:50:49 följande:
    Nä, de är ju bättre att anklaga patienten ju! I synnerhet den patient som lider och har ont! Eller hur!!!!!!!!!
    Det är ingen som tvångsmatat ts med morfin. Trodde det var allmänt känt att morfin är beroendeframkallande....? Så det är ingens "fel" egentligen, som du försöker få det till.
  • Anonym (Y)
    Mon 22 Nov 2021 17:58
    #11
    Anonym (A) skrev 2021-11-22 17:46:23 följande:

    Säkert, men om du hade läst vad jag skrev så är de alltså mot smärta och inte för att stoppa anfallen.


    Mina anfall slutade när jag tog spasmofen, men det enda som stoppar anfallen att komma är ju en operation. Det finns inga mediciner som tar bort gallsten om man väl fått det utan medicinerna kan bara lindra. Det enda som hjälper är en livsstilsförändring
Svar på tråden Svenska sjukvården är ett skämt /utvecklat missbruk