• Mon 22 Nov 2021 17:13
    5237 visningar
    6 svar
    6
    5237

    Bästa tips att maxa en tvåa med barn vv

    Jag har precis separerat från mitt barns pappa och nu fått tag på en egen lägenhet. Jag visste att det skulle bli något mycket mindre men hon kommer iaf få vara nära vänner och samma skola. Min dotter är 7. 
    Fråga är, hur maxar jag denna tvåa på 40 kvadrat på bästa sätt? Jag vill gärna ha ett vardagsrum när man har vänner över, men hur löser jag det med sovplatserna bäst? Hon sover både hos mig men helst i egen säng. Hur kan jag stoppa undan hennes saker enkelt när hon inte är hos mig?
    Jag tycker det är jobbigt att bo så pass mycket mindre, men försöker tänka positivt.  

     

  • Svar på tråden Bästa tips att maxa en tvåa med barn vv
  • Mon 22 Nov 2021 17:16
    #1
    +1

    Familjesäng, och förvaringslådor under.

    jysk.se/sovrum/vaningssang-dagbadd/vaningssang-vestervig-80-120x200-vit&gclsrc=aw.ds

  • Mon 22 Nov 2021 20:02
    #2
    +1

    Bäddsoffa. Köksbänk med förvaring.

  • Mon 22 Nov 2021 20:14
    #3
    +1

    Jag bor i en tvåa och jag har låtit min son få sovrummet och jag själv sover i vardagsrummet.

    Jag har en riktig säng i vardagsrummet som jag har skärmat av och gjort lite som en sovalkov. Sen har jag bäddsoffa.

    På så sätt maxar jag boytan och får bättre vuxenutrymme. Då kan jag ha gäster hemma och till och med kunna sova över utan att mitt barn känner sig ivägen. Han kan då vara på sitt eget rum och göra vad han vill.

    Hans rum används som gästrum när han är hos pappa och jag kan även använda det till tex att stå och stryka i, vika tvätt, ta fram symaskinen etc etc..

  • Kexet4­0
    Mon 22 Nov 2021 20:18
    #4
    -1 +1

    Barnet får sovrummet som sitt på sina veckor och du har då en riktigt bra bäddsoffa i vardagsrummet till dig själv. Om du ser till att ställa in en ordentlig säng i barnrummet så kan du sova där på dina ensamma veckor och då låta vardagsrummet vara ett rent sällskapsrum. Ordentligt med förvaringsmöbler, lådor under sängen mm, gör att du enkelt får undan mycket av leksakerna.

  • Tue 23 Nov 2021 08:53
    #5
    Fjäril kär skrev 2021-11-22 20:14:20 följande:

    Jag bor i en tvåa och jag har låtit min son få sovrummet och jag själv sover i vardagsrummet.

    Jag har en riktig säng i vardagsrummet som jag har skärmat av och gjort lite som en sovalkov. Sen har jag bäddsoffa.

    På så sätt maxar jag boytan och får bättre vuxenutrymme. Då kan jag ha gäster hemma och till och med kunna sova över utan att mitt barn känner sig ivägen. Han kan då vara på sitt eget rum och göra vad han vill.

    Hans rum används som gästrum när han är hos pappa och jag kan även använda det till tex att stå och stryka i, vika tvätt, ta fram symaskinen etc etc..


    Det är en bra idé, också varit inne på att skärma av. Känns som det finns möjlighet till det. Tack!
  • Tue 23 Nov 2021 09:15
    #6
    Kexet40 skrev 2021-11-22 20:18:36 följande:

    Barnet får sovrummet som sitt på sina veckor och du har då en riktigt bra bäddsoffa i vardagsrummet till dig själv. Om du ser till att ställa in en ordentlig säng i barnrummet så kan du sova där på dina ensamma veckor och då låta vardagsrummet vara ett rent sällskapsrum. Ordentligt med förvaringsmöbler, lådor under sängen mm, gör att du enkelt får undan mycket av leksakerna.


    Håller med, mycket bra förslag. 
Svar på tråden Bästa tips att maxa en tvåa med barn vv