• Mom2BeAgain

70-tals kläder?

Jag skulle gärna vilja köpa en 70-tals dräkt (hel dräkt) till min bebbe som förhoppningsvis kommer i de närmaste dagarna (BF+3). Tycker dom är så coola

Vet någon vart man kan få tag på en sådan - helst via nätet?

*Tack*

• Svar på tråden 70-tals kläder?
  • 1973

Inte på nätet, men prova röda korset och andra second hands. Även på loppisar gör man fynd.
    Ju längre upp i landet desto billigare och lättare är det att hitta fina äldre kläder.
    Vi har hittat massor av 70-tals kläder till våran kille. Senaste fyndet är två par manchester jeans (ett par röda och ett par gröna), utsvängda såklart!

• Åsa H

På tradera finns massor med fina kläder att hitta, fast det verkar vara väldigt poppis nu så en del går jättedyrt, men har man tur så går det att fynda.
    Annars har ju Ida T och Katvig jättefina 70-talsinspirerade kläder om man vill ha nytt.

• Mom2BeAgain

Det verkar både mkt jobb och pengar att få tag i lite coola 70-tals bebbe-kläder.....Hmmm, man kanske ska sy lite själv .....

• Det blåa huset

På Hornsgatan i Sthlm finns det en del affärer som säljer babykläder i coola -70-talsstilar. Kan inga namn på butiker tyvärr...

Rossan, nu snyggare än nånsin... ♥ 7:e månaden
  • mikalala

Om du vill ha nya så finns det i plysch både på po.p och hos de som säljer katvig kläder äkta sjuttiotal kan du hitta på tradera om du söker på 70 tal tror det fanns någon ute nu...

• Mom2BeAgain

mikalala: jaha, har dom på pop - då ska jag dit och kolla.... Har inte varit där den sista tiden,,, men ska absolut gå dit och kolla nu

• emell

Jag syr egna 70-talsinspirerade kläder till min 2,5-åring. Det är sååå kul med egna grejer!
    Jag gick en klädsömnadskurs förra året (går fortfarande förresten) och då lärde jag mig grunderna. Nu har jag gjort ett eget mönster på en overall och den är väldigt fin faktiskt. Jag har sytt ett femtontal och sålt. Pröva du med!
    Nu väntar jag en till i november och det ska bli såååå kul att göra bebiskläder!
    Hittade mycket randig trikå på symässan i Sollentuna. Annars är det JÄTTESVÅRT att hitta läckra tyger. Enfärgad velour finns, men sen tar det stopp.

• Åsa H

Har också sytt en del, och tänkte väl sy lite mera men problemet är ju som sagt att hitta lite häftiga 70-talsinspirerade tyger. Hittade lite randiga stuvbitar i en affär, men sen var det stopp. Fina böcker med mönster på 70-talskläder brukar gå att hitta för en tia på loppis.

• mippy
    www.dunnis.se har 70-talskläder för små.. dock hade dom inte så mycket roligt sist jag tittade.. är oxå helt såld på 70-tal..
  • Ina 73

Det finns ett par 70-tals klädpaket på Tradera just nu, tror det var på pojk stl.62-68... Kolla mitt galleri, jag köpte en 70-tals omlotttröja på Tradera för några dagar sen. Verkar som att de kläderna är väldigt populära just nu...

• mikalala

vi köpte en marinblå på po.p i januari (det fanns även röda) det kan ju hända att de är slut nu men kolla!

Svar på tråden 70-tals kläder?