• eeras

    Förvirrande tecken och missvisande test (?)

    Behöver ventilera mig lite i bebisverkstaden eftersom att det är en hemlis för folk runt omkring oss :)

    Jag har BMI på torsdag (25/11) och är en otroligt nyfiken människa så jag tog ett tidigt test från Clearblue imorse, det som kan användas 6 dagar innan beräknad mens. Testet visade negativt.

    Jag har haft lite mensvärkskänningar sedan i fredags och kände innan helgen att det nog inte tagit och att mensen kommer komma i veckan. Men idag när jag skulle hoppa in i duschen upptäckte jag som små vita plitor/prickar runt bröstvårtorna, är även öm i bröstvårtorna och har varit det i ca en vecka. Ibland kan det ju bli så när vårtorna styvnar vilket mina bröstvårtor absolut inte var innan jag hoppade in i duschen.

    Finns det fler som tagit tidigt test som visat negativt men att ni sen varit gravida? Och är det fler som haft tidiga teckens om ?plitor? i vårtgården och molande känsla i magen innan ni testat positivt?

    Försöker att inte tänka för mycket på det och inte bli besviken ifall mensen kommer men vi vill ju inget hellre än att bli gravida så det är svårt. Speciellt ju närmre mensen man kommer?

  • Svar på tråden Förvirrande tecken och missvisande test (?)
  • Hend jag

    Hej,

    Jag har exakt samma symtom och dag för beräknad mens.

    Hade Kyleena i ett år och togs ut 24:e okt.

    Fick ägglossning efter 14 dagar, nu misstänker jag faktiskt.

    Jätte kissnödig sen igår och brösten har fått tydligt synliga ådror, illa mående.

    Testet visar fortfarande negativt

  • eeras
    Hend jag skrev 2021-11-23 11:24:39 följande:

    Hej,

    Jag har exakt samma symtom och dag för beräknad mens.

    Hade Kyleena i ett år och togs ut 24:e okt.

    Fick ägglossning efter 14 dagar, nu misstänker jag faktiskt.

    Jätte kissnödig sen igår och brösten har fått tydligt synliga ådror, illa mående.

    Testet visar fortfarande negativt


    Åh vad spännande! Det låter ju onekligen som att något är på gång för din del. Jag håller tummarna för att de blir positiva inom några dagar.
Svar på tråden Förvirrande tecken och missvisande test (?)