• Anonym (X)

Har ångest. Vilka lugnande är bäst?

Jag har ångest och oro för det händer bara skit hela tiden. Vilka lugnande är bäst att äta?
    Finns det fungerande receptfria?

• Svar på tråden Har ångest. Vilka lugnande är bäst?
  • Kråkungen
    Anonym (X) skrev 2021-11-23 23:04:36 följande:

Jag har ångest och oro för det händer bara skit hela tiden. Vilka lugnande är bäst att äta?

Det enkla svaret är tyvärr nej. Det finns inget receptfritt som funkar. Eller inte i min erfarenhet iaf. Då är det bättre att jobba mentalt med ångesten.
  • Anonym (X)
    Kråkungen skrev 2021-11-23 23:07:26 följande:
    Det enkla svaret är tyvärr nej. Det finns inget receptfritt som funkar. Eller inte i min erfarenhet iaf. Då är det bättre att jobba mentalt med ångesten.
    Hjälper de inte ens lite grann?
  • Kråkungen
    Anonym (X) skrev 2021-11-23 23:13:20 följande:
    Hjälper de inte ens lite grann?
    Alltså, de kan ju hjälpa lite på så sätt att man blir lite trött av dem, så att man lättare somnar, och även att det tar udden av speedad ångest, men jag skulle vilja säga att olika ångesthanteringsstrategier funkar bättre då. Att faktiskt jobba med ångesten på olika sätt. Men alla är ju olika, så du kan ju ha tur och faktiskt bli hjälpt av dem :) 
  • Kråkungen
    Kråkungen skrev 2021-11-23 23:39:20 följande:
    och även att det tar udden av speedad ångest 
    Alltså om du har den typ av ångest där man typ springer runt som en duracellkanin och städar hysteriskt eller sorterar om alla bokhyllor lr liknande - då kan det hjälpa för att du blir för seg för att vara speedad, om du fattar vad jag menar. Personligen tycker jag inte att det är en förbättring dock...
  • Kråkungen
    Anonym (X) skrev 2021-11-23 23:04:36 följande:

Men varför inte söka hjälp för din ångest, så kan du få medicin som faktiskt funkar? Om det nu är den vägen du vill gå.
  • Anonym (X)
    Kråkungen skrev 2021-11-23 23:39:20 följande:
    Alltså, de kan ju hjälpa lite på så sätt att man blir lite trött av dem, så att man lättare somnar, och även att det tar udden av speedad ångest, men jag skulle vilja säga att olika ångesthanteringsstrategier funkar bättre då. Att faktiskt jobba med ångesten på olika sätt. Men alla är ju olika, så du kan ju ha tur och faktiskt bli hjälpt av dem :) 
    Vilka receptfria tänker du på?
  • Kråkungen
    Anonym (X) skrev 2021-11-23 23:53:51 följande:
    Vilka receptfria tänker du på?
    Preparat m valeriana eller johannesört. 
  • Anonym (X)
    Kråkungen skrev 2021-11-24 00:12:39 följande:
    Preparat m valeriana eller johannesört. 
    Vilken av dom är bäst?
  • Kråkungen
    Anonym (X) skrev 2021-11-24 00:21:44 följande:
    Vilken av dom är bäst?
    Som sagt: jag tycker ingen av dem funkar speciellt bra, men om du ändå vill testa och se så är väl valeriana aningen bättre i min erfarenhet. Men, som sagt: jag tycker att du ska söka för det här, så kan du få både bättre mediciner och hjälp med ångesthantering/strategier. Ångest är ett jäkla skit - inget man önskar ens sin värsta fiende. Så ta all hjälp du kan få, är mitt råd.
  • Anonym (C)

Fråga din läkare vilken hjälp du behöver.

Svar på tråden Har ångest. Vilka lugnande är bäst?