• Alijoh

    Upprepade missfall.. överaktivt immunförsvar?

    Hej! Under 1,5 året har vi fått fem missfall.. jag är gravid just nu men inga symtom så är redan inställd på att de kommer gå åt skogen. Eftersom vi har ett barn sen tidigare så prioriteras vi inte direkt, fick en akutremiss för utredning i april, men kommer bli kallad först i maj? känns oerhört frustrerande eftersom vi blir ju gravida men får ju inte behålla det! Är det någon som har varit med som liknande?

    Undrar även om någon har erfarenheter av FertilitetPlus i Stockholm? Blir alltid sjuk i samband med ett plus på stickan och avlöser förkylningarna varandra.. tecken på överaktivt immunförsvar?

  • Svar på tråden Upprepade missfall.. överaktivt immunförsvar?
  • Anonym (Anonym-mamma)

    Hej! 


    Hur har det gått för dig? Jag har en liknande historia. Fick en son 2017. 2020 började vi med syskonförsök. På snart två år har jag fått 8 missfall, alla tidiga, mellan 4+4 - 5+0. 


    Jag var till Marie på Fertilitetsplus för en vecka sedan Och tog blodprov. Fick idag svar att jag har ett överaktivt immunförsvar. 

  • Dalarna91
    Anonym (Anonym-mamma) skrev 2022-05-31 23:06:53 följande:

    Hej! 


    Hur har det gått för dig? Jag har en liknande historia. Fick en son 2017. 2020 började vi med syskonförsök. På snart två år har jag fått 8 missfall, alla tidiga, mellan 4+4 - 5+0. 


    Jag var till Marie på Fertilitetsplus för en vecka sedan Och tog blodprov. Fick idag svar att jag har ett överaktivt immunförsvar. 


    Hej. Hur har det gått? Fick du behandling? Kunde du behålla en gravidtet?.
  • Anonym (Vänta)
    Man ska inte försöka bli gravid åtminstone ett år efter första missfall annars forsätter det..
  • Dalarna91
    Anonym (Vänta) skrev 2023-12-06 08:22:24 följande:
    Man ska inte försöka bli gravid åtminstone ett år efter första missfall annars forsätter det..
    Vem säger det? Har aldrig hört talas om de. 
Svar på tråden Upprepade missfall.. överaktivt immunförsvar?