Total brist på allmänbildning
Jättepinsamt att skriva om detta men undrar om det är någon som känner igen sig eller har något tips.
Min allmänbildning är lika med noll. Jag är medelålders med jobb och familj och borde kunna saker men kan ingenting varken teoretiskt eller praktiskt. Jag lärde mig inte det jag borde i skolan pga stressig familjesituation och ohälsa. Om jag bläddrar i mitt lågstadiebarns skolböcker är det som om jag inte sett faktan tidigare. Jag kan läsa och skriva men ingenting mer. Den enklaste geografi, historia, samhällskunskap eller religion kan jag inte. Och då menar jag den allra, allra enklaste.
Nyheter på TV förstår jag inte och jag kan inte läsa en tidningsartikel utan att behöva slå upp vad ord betyder. När vi spelar frågespel vilket min familj älskar har jag alltid noll rätt. I början trodde de att jag gjorde mig till men nu vet de och skrattar bort det.
Detta är sjukt jobbigt. Jag kan inte ta del i samtal på jobbet för jag har ingen koll på någonting mer än just det jag såklart måste kunna för att klara jobbet och överleva.
Någon som känner igen sig eller har något att skriva som kan hjälpa mig?