• nellibell

Urinläckage i v 27?

Gravid i v 27

Har under senaste 2-3 veckorna upplevt att flytningarna blivit mer och mer och vattnigare och vattnigare. Det är liksom blött i trosorna, ibland ut på byxorna, trots trosskydd. Men det är inte exakt hela tiden, främst en stund efter jag kissat eller vid ansträngning. Är det urinläckage? Såhär tidigt? Flytningarna/vätskan är väldigt vattnig och luktar ingenting. Ibland är det mer krämigt och slemmigt och ibland känns det som bara vatten. Kan det vara fostervatten? Eller bara ökade flytningar? Har någon annan upplevt urinläckage såhär tidigt i graviditeten?

• Svar på tråden Urinläckage i v 27?
  • Anonym (3-barnsmamma)

Jättesvårt att svara på. Jag tycker flytningarna kan vara lite vattniga ibland men har aldrig upplevt att de gått igenom både trosskydd, trosa och byxa. Tänker att du kanske ska ringa förlossningen och rådfråga. Läcker du fostervatten så vill de nog ha dig lite under bevakning och att du kanske ska ta de lugnt osv. Att läka urin kan man nog göra när som men då borde du ju känna de på lukten.

• Kvinna1989

Det kan vara vattniga flytnigar.

Jag hade det jätte mycket i slutet av graviditeten, luktade ingenting och det kom så mycket att jag till och med trodde vattnet hade gått så ringde och åkte in, fick först så veta att det var vattniga flytningar, aldrig hört talas om innan förut.

Svar på tråden Urinläckage i v 27?