• Innertavlan23

Inga fosterrörelser

Hej jag är i v 21 (20+2) och känt dagligen fosterrörelser sen v 17, var på rul o allt såg bra ut dock drömde jag en hemsk dröm att mitt barn dog i magen och har inte känt henne alls idag förutom en extremt svag spark efter att ha testat dricka vatten och ligga på sidan, är det vanligt blir bara så himla nojig för sanndrömmar osv

• Svar på tråden Inga fosterrörelser
  • SaraL77

Åk in och kolla. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.

• Jez20

Hon kan ha väntat sig så hon ligget med ryggen utåt. Prova lägg dig på rygg och håll båda händerna på magen med lite tyngd. Alltså tryck inte för hårt men ja du fattar. Då kan du kanske känna "annorlunda" rörelser! Det är INTE samma sak som mindre rörelser! Om inte så hade jag ringt förlossningen

• Ebo88
    Innertavlan23 skrev 2021-11-27 13:54:27 följande:

Hej jag är i v 21 (20+2) och känt dagligen fosterrörelser sen v 17, var på rul o allt såg bra ut dock drömde jag en hemsk dröm att mitt barn dog i magen och har inte känt henne alls idag förutom en extremt svag spark efter att ha testat dricka vatten och ligga på sidan, är det vanligt blir bara så himla nojig för sanndrömmar osv

Det är fortfarande rätt mycket plats för bebis att röra sig runt på, så det behöver inte vara konstigt att du inte känner något regelbundet förrän typ runt v.25.

Men som Sara skriver, är du orolig så ring in och be om att få komma in på en kontroll. Jag hade gjort det och har gjort det under mina graviditeter.
Svar på tråden Inga fosterrörelser