• Sun 28 Nov 2021 10:37
    6103 visningar
    4 svar
    -1
    4
    6103

    Hur ska vi göra? Abort eller inte?

    Hej!

    Vi är gravida i vecka 5, och redan nu har illamåendet börjat, samt att jag börjat känna av foglossning.

    Detta är andra graviditeten, och första var riktigt hemsk. 

    Jag hade mycket illamåënde till månad 6 ungefär, samt foglossning som var så illa att jag på slutet var tvungen att använda kryckor. Jag var dessutom sjukskriven heltid sista 5-6 månaderna pga besvär. 

    Denna omgången har foglossningen kommit tidigare och är lite orolig.


    Jag jobbar på nytt jobb sedan i augusti ( jobbar som slöjdlärare på en grundskola) och OM jag kan jobba tiden ut är jag kvar till sommaren (bf augusti typ.) vilket jag hoppas på.

    Nu till dilemmat. 

    Sambon pluggar heltid just nu, och hand studier är klara våren 2023, ca 6 månader efter bf. 

    OM jag får svåra besvär igen, kommer jag inte kunna ta hand om mig själv, och verkligen inte vårt nuvarande barn på 1.5 år, vilket då leder till att sambons studier blir lidande. 

    Han kan inte pausa dem, då det ingår i ett program, och pausar du/ går ur måste du börja om. (2 år).

    Han är orolig för att han inte kommer kunna plugga på slutet av graviditeten, och därmed överväger vi abort, så vi har chans att bli gravida lite senare, så hans studier inte blir lidande.

    Det är inte så sammanhängande, men vad är era tankar kring detta? 
    Graviditeten är inte direkt planerad, utan blev det något som blev det.

     Är det bättre att göra abort nu, när det är tidigt, och försöka om några månader istället?
  • Svar på tråden Hur ska vi göra? Abort eller inte?
  • Sun 28 Nov 2021 11:31
    #1
    +1