• Anonym (Borta)

    Hittar inte vännen längre

    Fick en ny kontakt med en förra klasskamrat förra året .Vi träffades.Nu sökte jag henne På FB,och på hennes adress och hon finns inte nånstans.Konstigt att bara försvinna när hon var så aktiv förut.Känner inte hennes familj heller så kan inte fråga.Ville ha kontakt med henne,men det går inte?

  • Svar på tråden Hittar inte vännen längre
  • Anonym (Donna)

    Ibland tröttnar man på FB.. om man har nya vänner där så försvinner allt om dom eftersom Messenger är sammankopplat med FB. Dom vänner man känner har man ju oftast kontaktinfo på så dom går ju att få tag i ändå men som sagt nya försvinner.

    Jag har tagit bort min FB och det är bara en enda som har hört av sig, och hon är en av mina nya. Hon har alltså ansträngt sig för att hitta mig via Eniro ( förmodar jag )

    Men eftersom ingen annan hört av sig så känner jag att dom kan kvitta. Så mycket var den vänskapen värd?

  • Anonym (Skv)
    Anonym (Borta) skrev 2021-11-28 10:42:32 följande:

    Fick en ny kontakt med en förra klasskamrat förra året .Vi träffades.Nu sökte jag henne På FB,och på hennes adress och hon finns inte nånstans.Konstigt att bara försvinna när hon var så aktiv förut.Känner inte hennes familj heller så kan inte fråga.Ville ha kontakt med henne,men det går inte?


    Folkbokföringen på skatteverket och sen ett brev.
  • Anonym (Borta)

    Finns inte på ratsit heller.Jag förstår om någon har skyddat identitet.Konstigt bara.

  • Anonym (Osynlig)

    Eller så har hon bara tröttnat på dig och håller sig undan och har blockerat dig överallt. Vet inte om det går att vara "osynlig" på alla sociala medier, men personligen har jag också nån som tror att jag är dennes bästis och inte ens fattar om jag ryter ifrån och vill bli lämnad ifred.

  • Anonym (S)
    Anonym (Osynlig) skrev 2021-11-28 11:23:06 följande:

    Eller så har hon bara tröttnat på dig och håller sig undan och har blockerat dig överallt. Vet inte om det går att vara "osynlig" på alla sociala medier, men personligen har jag också nån som tror att jag är dennes bästis och inte ens fattar om jag ryter ifrån och vill bli lämnad ifred.


    Man kan inte blockera någon från ratsit.
  • Anonym (Kvinna 42)

    Om det är en gammal klasskamrat kanske det finns gemensamma vänner som vet något mer om henne? Kolla runt lite.

    Annars är det väl så att hon dött eller flyttat utomlands eller fått skyddad identitet.

    Om det är skyddad identitet så ringer mina varningsklockor här...

  • Anonym (S)
    Anonym (Borta) skrev 2021-11-28 11:21:20 följande:

    Finns inte på ratsit heller.Jag förstår om någon har skyddat identitet.Konstigt bara.


    Ring Skatteverket, helt enkelt. De svarar på om hon har skyddade personuppgifter, är utflyttad eller avliden.
  • Anonym (Borta)
    Anonym (Osynlig) skrev 2021-11-28 11:23:06 följande:

    Eller så har hon bara tröttnat på dig och håller sig undan och har blockerat dig överallt. Vet inte om det går att vara "osynlig" på alla sociala medier, men personligen har jag också nån som tror att jag är dennes bästis och inte ens fattar om jag ryter ifrån och vill bli lämnad ifred.


    Nej,det är inte problemet.När jag försökte söka henne för kontakt igen så är hon borta från hela systemet.Vi har haft bra kontakt,men lite kontakt.
Svar på tråden Hittar inte vännen längre