• Meetcute333

    Två ägglossningar efter MA?

    Hej,

    Blir inte klok på min nuvarande cykel! Fick ett tidigt MA som varade 9/11-11/11 med kraftig blödning. Skulle fått BIM 11/11. Är alltid på dagen med mens och regelbundna cyklar på 28 dagar.. Så fick tidiga missfallet tre dagar innan BIM (hade positiva gravtest som sedan blev negativa)

    Tog ÄL-test för att få koll på cykeln efter MA. Fick en stegring med starkast 16/11. (Denna stegring var tydlig men inte jättestark). Fick sedan mycket molande värk och ont i sidorna mot ljumskarna 21/11-22/11. OCH EN TILL stegring på ÄL-test med starkast 21/11.(även denna stegring tydlig och starkare). Därefter svaga ÄL-test.

    Beräknat på ÄL borde min BIM vara antingen 1/12 eller 6/12.

    Fick 26/11 och 27/11 mycket svaga utslag på tidiga test från graviditetskollen och CB early.

    Idag 28/11 helt blankt på gravitidetskollen tidiga. Tog ett CB digital veckoindikator i desperation och det visade såklart ?inte gravid?.

    Nog för att tålamodet inte finns där och riskgrupp för testmissbrukare, men behöver veta tidigt pga mediciner. Vad tror ni? När är BIM? Vanligt att ha mycket svaga plus ena dagen och blankt den andra tidigt i graviditet?

    Har haft en hel del symtom med otrolig hunger, molande värk av och till, humörsvängningar, tål inte vissa lukter mm.. hoppas inte skengravid :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-28 11:46
    MF inte MA! Skrev fel sorry!

  • Svar på tråden Två ägglossningar efter MA?
  • Anonym (Förstår ej)
    Meetcute333 skrev 2021-11-28 11:01:17 följande:

    Hej,

    Blir inte klok på min nuvarande cykel! Fick ett tidigt MA som varade 9/11-11/11 med kraftig blödning. Skulle fått BIM 11/11. Är alltid på dagen med mens och regelbundna cyklar på 28 dagar.. Så fick tidiga missfallet tre dagar innan BIM (hade positiva gravtest som sedan blev negativa)

    Tog ÄL-test för att få koll på cykeln efter MA. Fick en stegring med starkast 16/11. (Denna stegring var tydlig men inte jättestark). Fick sedan mycket molande värk och ont i sidorna mot ljumskarna 21/11-22/11. OCH EN TILL stegring på ÄL-test med starkast 21/11.(även denna stegring tydlig och starkare). Därefter svaga ÄL-test.

    Beräknat på ÄL borde min BIM vara antingen 1/12 eller 6/12.

    Fick 26/11 och 27/11 mycket svaga utslag på tidiga test från graviditetskollen och CB early.

    Idag 28/11 helt blankt på gravitidetskollen tidiga. Tog ett CB digital veckoindikator i desperation och det visade såklart ?inte gravid?.

    Nog för att tålamodet inte finns där och riskgrupp för testmissbrukare, men behöver veta tidigt pga mediciner. Vad tror ni? När är BIM? Vanligt att ha mycket svaga plus ena dagen och blankt den andra tidigt i graviditet?

    Har haft en hel del symtom med otrolig hunger, molande värk av och till, humörsvängningar, tål inte vissa lukter mm.. hoppas inte skengravid :(


    Jag förstår inte riktigt. Fick du ett ma eller ett mf?

    Om du fick ett tidigt mf så tycker jag inte att du ska haka upp dig på äl-tester och stegring direkt efter ett mf, det kan ju bara en hel del hormoner kvar i kroppen och därav dina symptom också som lukter, hunger, molande värk osv. Kroppen återhämtar sig väl lite säkert.

    Sen om don cykel är så pass regelbunden så tycker jag att du ska utgå från din 28 dagars cykel (men bara beredd på att den kan diffa någon dag)

    Så räkna från den 11/11 om det var då du skulle ha haft mens egentligen.

    Jag fick ett ma i v.9 och när allt var ute så fick jag äl 2 veckor efter och mensen kom ca 2 veckor efter det. Efter den mensen så prövade vi igen och det resulterades i våran dotter.
  • Anonym (Advent)

    MA kan man ju inte få före bim. Så det var ett extremt tidigt missfall du fick, om du inte råkat skriva fel på datumen. :)

    Hormonerna sitter ju i länge och ofta därmed också positiva gravtest. Jag fick, som föregående skrivare, äl exakt 2 veckor efter mina MA (vecka 6-7 cirka) och mensen som vanligt efteråt, med vissa mindre mellanblödningar.

  • Meetcute333

    #1

    Sorry, skrev fel, MF inte MA! Ok men ska man alltså räkna från BIM i förra cykeln fast jag inte fick någon mens utan endast blödning av tidigt missfall och det tre dagar innan BIM? Mina symtom hade jag inte under graviditeten som avslutades utan de har jag fått nu senaste veckan. Skönt att höra att din cykel kom igång snabbt igen och beklagar ditt MA

  • Meetcute333
    Anonym (Advent) skrev 2021-11-28 11:43:59 följande:

    MA kan man ju inte få före bim. Så det var ett extremt tidigt missfall du fick, om du inte råkat skriva fel på datumen. :)

    Hormonerna sitter ju i länge och ofta därmed också positiva gravtest. Jag fick, som föregående skrivare, äl exakt 2 veckor efter mina MA (vecka 6-7 cirka) och mensen som vanligt efteråt, med vissa mindre mellanblödningar.


    MF inte MA, skrev fel! Mina gravtest blev negativa samma dag som blödning av missfallet och var negativa fram tills 26/11 då de visade svaga positiva igen.. och idag alltså inget utslag på testen. Skönt att höra att även din cykel kom igång snabbt och beklagar ditt MA
  • Anonym (Advent)
    Meetcute333 skrev 2021-11-28 11:50:27 följande:

    MF inte MA, skrev fel! Mina gravtest blev negativa samma dag som blödning av missfallet och var negativa fram tills 26/11 då de visade svaga positiva igen.. och idag alltså inget utslag på testen. Skönt att höra att även din cykel kom igång snabbt och beklagar ditt MA


    Då är jag med! Ja det låter lite konstigt men låt det gå lite mer tid så ordnar det upp sig. Vet att man är otålig men kroppen måste få jobba på. :)

    Tack! Är i vecka 40 nu så jag har kunnat lägga det bakom mig ganska bra. Tredje gången funkade det. :)
  • Meetcute333
    Anonym (Advent) skrev 2021-11-28 13:26:27 följande:

    Då är jag med! Ja det låter lite konstigt men låt det gå lite mer tid så ordnar det upp sig. Vet att man är otålig men kroppen måste få jobba på. :)

    Tack! Är i vecka 40 nu så jag har kunnat lägga det bakom mig ganska bra. Tredje gången funkade det. :)


    :) jadu är mycket oklart!
  • Meetcute333

    Någon som fått två stegringar på ÄL-test? Vilken av de var den riktiga ÄL? Kan man få ÄL endast 7 dagar efter första dagen av ett missfall?

  • Anonym (Liknande)

    Mf V 5

    2 v efter får jag fast gubbe på ältest och ligger

    Idag tog jag digitalt test 4 dagar innan bim visar icke gravid

    Så gissar att kroppen känner sig gravid sen mf och det är därför jag tror jag är gravid

Svar på tråden Två ägglossningar efter MA?