• Tesskk

Sex och förnedring ?

Ni som tänder på att bli förnedrade under sex eller dåligt behandlade. Hur kommer det sig? Vad är det som gör att ni känner så? Kan de ha varit så att ni blev dåligt behandlade som barn eller har låg självkänsla eller har det kanske inget med det att göra? Vet dom som tänder på att bli spottade på och få örfilar. Också hört om endel som vill bli kallade hemska saker o går igång på det...

• Svar på tråden Sex och förnedring ?
  • Tukt

Hur mycket man gräver i det, så kommer du nog inte få ett enkelt och rakt svar på en konkret händelse som ger utlopp för detta.
    Men det folk ofta glömmer med sex, är att det kanaliserar underliggande känslor. Som vanlig, "vanilj" så ser man sexet som en ren njutning. Samtidigt håller man på och experimenterar med saker man sett i mainstreamporr, utan att riktigt reflektera vad man gör. Nämligen saker som i botten handlar om dominans men som normaliserats av porren.
    Så att hitta konkreta orsaker är svårt, eftersom man kan vara rädd för, exempelvis mörker, även om man inte har ett ordentligt trauma om det.
    På samma sätt kan man ha ett issue runt saker i det sexuella som inte bottnar i övergrepp och annat.

• Anonym (S)

Gillar att bli dominerad men inte spottad på t.ex. Finns olika saker jag tänder på i dominansen. Inte förnedring utan just dominans. Någon som tar hårda tag och gör vad han vill med mig. Viskar sjuka grejer i mitt öra samtidigt som han tar tag om halsen eller drar i håret, smiskar mig på rumpan osv. Men allt är en fin balansgång, minsta som är för mycket är avtändande. För mig handlar det om att han är manlig, dominant och tar för sig. Använder mig för sin njutning, äger mig, vilket ger mig njutning. Vad det grundar sig i vet jag inte. Tycker inte det är sexigt med mesiga män eller att jag skulle vara den sexuellt dominanta. Sen kan jag såklart njuta av mjukt och kärleksfullt sex med samma person om jag har känslor för den. 

• Anonym (A)

Min kompis tycker om det men hon hade en svår uppväxt och hon tror det beror på det

• Anonym (Mman)
    Tesskk skrev 2021-11-29 10:07:01 följande:
    Sex och förnedring ?
    Ni som tänder på att bli förnedrade under sex eller dåligt behandlade. Hur kommer det sig? Vad är det som gör att ni känner så? Kan de ha varit så att ni blev dåligt behandlade som barn eller har låg självkänsla eller har det kanske inget med det att göra? Vet dom som tänder på att bli spottade på och få örfilar. Också hört om endel som vill bli kallade hemska saker o går igång på det...
    Jag...tror...att det kan vara något så kontroversiellt som att alla uppskattar olika inom sex precis som inom andra områden. Varför måste det ses som något negativt, avvikande eller som symptom på utsatthet eller övergrepp?
  • Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2021-11-29 20:31:23 följande:

Gillar att bli dominerad men inte spottad på t.ex. Finns olika saker jag tänder på i dominansen. Inte förnedring utan just dominans. Någon som tar hårda tag och gör vad han vill med mig. Viskar sjuka grejer i mitt öra samtidigt som han tar tag om halsen eller drar i håret, smiskar mig på rumpan osv. Men allt är en fin balansgång, minsta som är för mycket är avtändande. För mig handlar det om att han är manlig, dominant och tar för sig. Använder mig för sin njutning, äger mig, vilket ger mig njutning. Vad det grundar sig i vet jag inte. Tycker inte det är sexigt med mesiga män eller att jag skulle vara den sexuellt dominanta. Sen kan jag såklart njuta av mjukt och kärleksfullt sex med samma person om jag har känslor för den. 

Du påminner om min tjej! Hon blir aldrig så våt som när jag är lite hårdhänt med henne, lite smisk, lite dirtytalk eller en hand med grepp över halsen och det rinner ur henne.
  • Anonym (Sugaren)

Jag håller med. Att bli "använd" sådär lagom nära gränser är väldigt tändande.

För min del är det så att hans orgasm kan ibland ge mig mer tillfredställelse än min egen.

Men det gäller att han håller sig på rätt sida gränsen, annars är det avtändande.
  • Anonym (Kvinna)
    Tesskk skrev 2021-11-29 10:07:01 följande:
    Sex och förnedring ?
    Har haft världens bästa barndom, aldrig varit dåligt behandlad, aldrig utsatt för något varkennson barn eller vuxen. Har jättebra självkänsla.

Är undergiven och älskar att bli tagen, utnyttjad, beordrad sexuellt. Gärna munknullad, örfilad, påsatt, smiskad etc. Gillar att bli kallad typ slyna mm, leker ibland rape play/ rollspel.Hur kan det vara så svårt att förstå att man gillar olika?

Ska jag anta att folk som gillar supervanilj och stillsamma samlag i missionären är hämmade, pryda människor som inte gillar sex? Nej, jag fattar att vi tänder på olika saker
  • Anonym (M)

Har gillat det, eller rättare sagt 3 killar jag träffade ganska länge (inte samtidigt alltså, en av dom var jag tillsammans med och fick ett barn med) lärde mig väl gilla det kan man säga.. örfilar och bli spottad på, lite stryptag och kallad för saker och så, inget jätteextremt.

Har fått diagnosen Borderline för många år sen och har haft självskadebeteende när jag var yngre.. och blivit slagen (alltså inte i sängen) i min första riktiga relation med mitt äldsta barns pappa när jag var väldigt ung.. För mig har det känts som att det faktiskt inte bara har varit så att ?Alla tänder på olika? utan att jag kanske gillade det av lite fel anledningar..

Nu är jag 30+ och är tillsammans och väntar barn med en kille som är ganska vanilj (gillar absolut inget sånt) och vi har nog bättre sex än jag har haft med nån annan. En gång i början bad jag honom örfila mig lite lätt men märkte att det inte alls verkar va hans grej så sen skrattade vi åt det bara och det har inte hänt igen.

Så för mig handlade det nog lite om självskadebeteende och mycket att jag blev van vid det helt enkelt.. Men det finns säkert de som bara tänder på det helt enkelt utan nån speciell anledning, dömer ingen.

• Anonym (M)

En annan grej som jag tänkte på.. har jobbat på strippklubb och med stripp via internet (webcam) länge förut och har massa vänner som har det också.. och det är verkligen inte ovanligt att killar tänder på att bli förnedrade. Alltså t.ex bli kallade för saker , att man ska skratta åt att dom har liten k*k (även vissa som verkligen inte har det) osv.. Vad det beror på vet jag faktiskt inte , har funderat på det en del. Men så länge det inte skadar nån annan får ju alla tända på vad de vill. En del kanske inte vågar visa det för ev. fru eller flickvän .. men många gör nog det i ?verkligheten? också.

• Anonym (E)

Jag älskar att vara undergiven. Tänder otroligt på att min sambo "använder mig" och gör "vad han vill". Jag blir superkåt av det. Vill gärna bli kallad hora eller slyna, smisk på rumpan, buttplugg, hårt hållen i håret, ögonbindel, munknull osv. Jag brukar även fantisera under sexet om att andra ser på. Dock inget jag vill på riktigt.

Jag gillar ej spott, kiss, örfilar med mera. Det finns såklart sånt man gillar och sånt man inte gillar.

Hade en toppen uppväxt.

• Anonym (Kontroll)

För mig handlar det om att släppa kontrollen. Jag är högutbildad, högpresterande, tar hand om hem och barn själv. Bra uppväxt men uppfostrad att stå på egna ben och vara självständig. Det kan vara rätt påfrestande att aldrig luta sig mot någon annan och räkna med att den fixar det. Så när jag lämnar över mig sexuellt, blir fastbunden, sniskad etc så är det ett sätt för mig att få utlopp för sidor jag aldrig visar i några andra sammanhang. Jag behöver den ventilen för att må bra.

• Anonym (Präktig uppväxt)

För min del handlar det nog mycket om att släppa kontrollen, och våga ta fram sidor, som uppfattades som hemska och syndiga under min uppväxt. Jag växte upp med föräldrar som aldrig diskuterade sex. Allt var så kärleksfullt och korrekt.

Att då få bryta sig loss från detta, och utforska andra sidor än romantiskt vaniljsex, är något fantastiskt.

Att t ex bli beordrad att lägga sig över sin mans knä, och få smisk är en fantastisk upplevelse för mig. 

• kire

Finns många svar på den frågan. Har utforskat och uppskattat temat D/s under många år nu, hade en period då jag var aktiv både på Darkside och BC och träffade ganska många. Jag kan säga att för mig är begreppet förnedra helt avtändande men dominera något jag verkligen går igång på. 

Det tänder mig oerhört mycket att träffa en kvinna med starkt självförtroende och stark vilja men där den sexuella maktförskjutningen, att jag dominerar henne är något hon går igång på. De få gånger jag träffat en kvinna där det finns en dålig självbild eller t.o.m. någon form av självskadebeteende har det inte blivit något alls, det är för mig avtändande. 

Dominans/undergivenhet, det temat är för mig är helt enkelt en sexuell kink som kan ge en otrolig sexuell kick. 

• Anonym (Games)

Hemma leker vi ibland "Chef på jobbet och hora på kvällen-leken".

På dagarna är jag chef på jobbet och när jag kommer hem blir jag min mans slav.

• Anonym (Td)

För mig handlar det om att han är manlig, dominant och tar för sig. Använder mig för sin njutning, äger mig, vilket ger mig njutning.

Detta är vad jag mest fantiserar om när jag kollar på porr, män som tar för sig av kvinnor för sin njutning. Men jag tänker oftast inte mig som tjejen, mest fokuserad på mannens handlingar och njutning.

Är det konstigt att jag inte sätter mig själv i situationen utan fokuserar på mannens dominans? ????
  • Anonym (R)

Tror det är väldigt varierande orsaker. När jag var ung hade jag ett förhållande med en tjej som fick smisk på bara stjärten av sina föräldrar och det ville hon återuppleva med mig. Men jag har träffat kvinnor som gillat smisk utan att ha barndomstrauman som ligger bakom. Och det gäller nog övrigt förnedringssex också, en del kan vara påverkade från uppväxten men det behöver inte alls vara så.

• Hotelliggaren
    Anonym (Td) skrev 2021-12-08 15:30:47 följande:
    Detta är vad jag mest fantiserar om när jag kollar på porr, män som tar för sig av kvinnor för sin njutning. Men jag tänker oftast inte mig som tjejen, mest fokuserad på mannens handlingar och njutning.

Är det konstigt att jag inte sätter mig själv i situationen utan fokuserar på mannens dominans? ????
    En väldigt intressant frågeställning!
    Mitt ex var som du, och hon kunde oxo fantisera om att jag dominerade en annan kvinna. Hon var bisexuell och dominant med kvinnor men undergiven med män. Det var inte tal om switch utan en anpassning till könsrollen. Och hon kunde oxo tända på tanken att vara man som dominerar en kvinna. Eftersom hon som kvinna gillade att dominera andra kvinnor. däremot var hon vcäldigt undergiven med mig och även tidigare partners.
    Jag har funderat en del på det där och fått iden att hon eg var dominant och aldrig undergiven. Men att hon kopplade det väldigt starkt till könstillhörighet. Så när vi hade sex och hon var undergiven i det så njöt hon eg "med mig" i min dominans. Eftersom hon inte kunde vara dominant i vårt sexliv skapade hon känslan av det genom att vara den kvinna hon själv skulle vilja dominera. Förstår nån tanken?
    Hon var öppen med att hon eg tände mer på kvinnor än men, men bara blev kär i män och tyckte bäst om att vara i förhållande med dem. 
  • Anonym (Pensionerad milf)

Jag har en sak att erkänna. När jag var ungdom (mellan ca. 17-20 års ålder) var jag väldigt intresserad av att utforska min kropp och mina luster. Under en period blev jag attraherad till väldigt dominanta killar och gillade att bli förnedrad. En av de bästa kvällarna i mitt liv var när en av mina pojkvänner, Elias, och jag hade strypsex i hans garage efter att han hade mekat klart med sin epa. 

Men efter Elias ville jag ta det ett steg längre, jag brukade röra mig runt bland olika barer i storstockholm och ragga hårdhänta killar. Min favoritbar hette Dovas och en kväll blev jag förnedrad framför alla när mitt ragg spydde på golvet och tvingade mig att äta upp det. Jag kunde bara inte låta bli...

Ursäkta mitt svammel, behövde skriva av mig lite grann.

• Pussan

För många är det nog så att vi blir kåta av att vara på gränsen, göra sånt som känns förbjudet.
    I mitt fall fungerar det nästan lika bra åt båda hållen. Jag älskar att vara slynan som killarna (ja gärna flera) bara tar för sig av, de knullar av sig och sprutar i eller på mig och sedan spottar de på mig. Typ. Det är nog allra bäst.
    Men jag tänder nästan lika mycket på att vara dominan, allra helst inför hans kompisar... Jag kan pulla mig själv framför ögonen på honom utan att han får röra mig, jag kan beordra ner honom på golvet för att sätta mig och rida på honom och sedan ställa mig bredbent över honom och pissa över hela honom.....t ex. 
    Jag förstår att alla inte gillar detta. Det behöver ni inte heller, men acceptera gärna att för mig är detta det bästa sexet.
    I mitt fall har det ingenting med barndomen att göra, den var så problemfri som en barndom kan vara.

Svar på tråden Sex och förnedring ?