• Anonym (Hon7)

    Varför förstår inte min sambo mig?

    Gick igenom en medicinsk abort som tyvärr inte lyckades - blev inlagd på sjukhus pga komplikationer & slutligen bokades en tid för operation (skrapning)

    Min kille har egentligen varit relativt stöttande under tiden med aborten, och fullt förstående med att jag valt att göra en abort.

    Det var nu när det var dax för operationen jag började känna mig nervös/ledsen och mådde redan väldigt dåligt över att ha blött i ca 1 mån. Jag hade så gärna önskat att han hållit om mig innan - lugnat mig och kanske förberett mat och lugn tills jag kom hem igen efter operationen.

    Istället på morgonen (dagen för op) försover han sig och blir irriterad på mig när jag måste ta toaletten (vilket jag måste då jag blöder mycket). Jag har dagen innan städat lägenheten och han blir irriterad på att jag flyttat på saker. Han slämmer igen dörren & det sista han säger innan han går är ? Jag fattar inte varför du är så tyken mot mig?.

    Kvar blir jag och skall hinna duscha och förbereda mig inför mitt livs första operation. Jag blir såklart helt förtvivlad och mår om möjligt ännu sämre.

    När han kommer hem på kvällen och jag ligger sovandes i soffan med ?spyhinken? nedanför, tar han bara lite lätt i mig och frågar om allt gick bra.

    Jag hade viljat ha kramar, kärlek och stöd.

    Varför tycker jag det känns så jobbigt att behöva förklara för den man älskar - att han inte funnits där för mig. Det gör så ont & jag känner mig väldigt sårad?

  • Svar på tråden Varför förstår inte min sambo mig?
  • Fjäril kär

    Kanske är så enkelt att han inte vet hur han ska göra i detta läge. Han kan själv ha frågor och känna en massa saker inom sig. En abort är ju inte bara din grej även om det är ditt beslut. Även han påverkas av det. Och kanske påverkas han mer än han insåg. Han är nog bara handfallen inför hur du mår och kanske också känner att det finns risk för att du skuldbelägger honom för aborten...

    Har ni tillsammans pratat om era känslor för aborten? Inte bara ja eller nej-beslutet utan mer om hur beslutet faktiskt påverkar er och hur ni ska kunna trösta varandra?

  • Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2021-11-29 19:42:02 följande:
    Kanske är så enkelt att han inte vet hur han ska göra i detta läge. Han kan själv ha frågor och känna en massa saker inom sig. En abort är ju inte bara din grej även om det är ditt beslut. Även han påverkas av det. Och kanske påverkas han mer än han insåg. Han är nog bara handfallen inför hur du mår och kanske också känner att det finns risk för att du skuldbelägger honom för aborten...

    Har ni tillsammans pratat om era känslor för aborten? Inte bara ja eller nej-beslutet utan mer om hur beslutet faktiskt påverkar er och hur ni ska kunna trösta varandra?
    Håller med
  • Anonym (Usch ja)

    Han låter som antingen egoistisk eller empatistörd.Tänk noga om du kommer att orka med det där beteendet.

Svar på tråden Varför förstår inte min sambo mig?