• Madelen21

    Pengar I kuvert I brevlådan från okänd person

    Hej!

    Måste bara få ställa en fråga här.

    Jag fick idag höra att en person jag känner hade fått ett kuvert i sin postlåda

    med sitt namn på och sen stog det " Jesus ville att du skulle ha det här "

    Du är värdefull... i kuvertet låg 6000 kr.

    Är inte det väldigt skumt. Inget brev och inget skrivet vem pengarna kommer ifrån.

    Nån annan som vart med om liknande???

    Tydligen var de fler som fått pengar oxå flera gånger under året... Tycker det är mycket skumt...Jag personligen hade inte vågat använda pengarna. Jag hade polisanmält det. Nån som har nån erfarenhet av sånt här?

  • Svar på tråden Pengar I kuvert I brevlådan från okänd person
  • Madelen21

    Jaha jag tycker de är mycket konstigt.....

    Vet en annan som fått pengar 4 ggr på detta år totalt 18.000 kr från nån okänd...

  • Glinda från Oz

    Vad ska man polisanmäla? Det är inte olagligt att skänka pengar. Jag hade behållit pengarna några månader i fall någon hade hört av sig. 

  • Kodia

    Det verkar som om ni har någon okänd välgörare i er närhet! Vad roligt och spännande! Är det personer som du tror behöver/förtjänar pengarna som har fått dem? 
    Jag tänker att det kanske är någon som har tex. vunnit en stor summa pengar och vill göra gott för de som behöver/förtjänar det, utan att avslöja att hen har vunnit.

  • Jag är bara jag

    Polisanmäla vilket brott då menar du? Jag fick 1000:- anonymt en gång för massor med år sen. Extremt välkomna pengar. Många år senare råkade jag komma på vem de var ifrån. Ett äldre omtänksamt par som helt enkelt bara ville hjälpa mig.

  • Madelen21

    Hon har haft en kriminell kille tidigare och mycket skumma saker har det varit fram å tillbaka.... Så funderar mycket om de är nåt kriminellt som ligger bakom ...

Svar på tråden Pengar I kuvert I brevlådan från okänd person