• Mon 29 Nov 2021 22:01
    7321 visningar
    4 svar
    4
    7321

    Hjälp! Vilken barnvagn?

    Vi har tidigare kört brio happy och varit otroligt nöjda då det är klart bästa vagnen med gung! Men nu då vi fick en sladdis och sålt alla gamla grejer valde vi att köpa ny. Läst mycket bra om Emmaljunga nxt90 så vi beställde en sån, utan att testa. Tyvärr är jag jättemissnöjd med vagnen, stötdämpningen är obefintlig och den knarrar och låter illa. Jag kan inte ens köra i grus med vagnen utan att mitt barn skakar sönder :( Jag saknar vår gamla vagn, men det finns knappt några såna begagnade här i fräscht skick, och ja jag vill gärna att vagnen ska se fräsch ut också. De tillverkas ju tyvärr inte längre?

    Så, vad ska vi kolla in för vagn som liknar brio happy? Rejäl stötdämpning är iaf prio ett då det finns mycket grus och skogsvägar här. Tips?

  • Svar på tråden Hjälp! Vilken barnvagn?
  • Tue 30 Nov 2021 13:29
    #1

    Jag älskar min emmaljunga super viking outdorr. Måste vara outdorr hjulen. Vi bor ute på landet och jag tycker den funkar toppen.

    På jobbet ( förskolan) tycker jag att emmaljungas Edge har ett riktigt bra gung och stor sittdel. Ska jag vara ärlig så är det den vagnen som funkar bäst att sova i på förskola.

  • Wed 1 Dec 2021 12:44
    #2

    Jag slår alltid ett slag för Crescent Comfort för den som söker mjuk fjädring i sin vagn

  • Wed 1 Dec 2021 15:48
    #3

    Tack för era svar. Jag har faktiskt kikat på en edge med fyra fasta hjul, men är rädd den blir stor och klumpig? Måste provköra först.

    Testade faktiskt en begagnad crescent comfort för någon vecka sedan men jag vet inte om fjädringen var gammal och slut? För ramen krockade liksom i varann framför varukorgen så det tog stopp mitt i gunget så att säga, svårt att beskriva. Men som sagt det kanske berodde på att stötdämparna i den vagnen var slut?

    Emmaljunga super viking har jag tyvärr inte testat men finns väl inte i butik att testa nu heller? Så synd att Emmaljunga bara tillverkar nxt vagnar nu, jättetråkigt!

  • Wed 1 Dec 2021 19:23
    #4
    Bilirubinen skrev 2021-12-01 15:48:52 följande:

    Tack för era svar. Jag har faktiskt kikat på en edge med fyra fasta hjul, men är rädd den blir stor och klumpig? Måste provköra först.

    Testade faktiskt en begagnad crescent comfort för någon vecka sedan men jag vet inte om fjädringen var gammal och slut? För ramen krockade liksom i varann framför varukorgen så det tog stopp mitt i gunget så att säga, svårt att beskriva. Men som sagt det kanske berodde på att stötdämparna i den vagnen var slut?

    Emmaljunga super viking har jag tyvärr inte testat men finns väl inte i butik att testa nu heller? Så synd att Emmaljunga bara tillverkar nxt vagnar nu, jättetråkigt!


    Precis. Emmaljunga superviking finns inte att köpa nya men finns många fina begagnade. Men där är ju en ergo del till den. Supertråkigt att de byta till nxt för jag upplever med de som stela och svår körda.

    Det är precis den edge med fyra lufthjul jag tänkte på. Men vet tyvärr inte hur den är att fälla ihop.

    Vi kör på en begangnd baby jogger city ( typ resevagn) I bilen. För jag tröttna på att fälla upp och ner vagnen när man bara skulle snabbt in i affären. Vi använder vår viking mest på grusväg och i skogen så däcken är oftast skitiga med (hehe) så det vill man ju inte ha i bilen.

    Om man vill ha en vagn som är lätt att fälla ihop så är baby jobbet vagnarna bäst. Men vet inte hur gunget är i de lite större vagnarna.
Svar på tråden Hjälp! Vilken barnvagn?