• Anonym (Abort)

    Äta cytotec istället ?

    Jag tog första tabletten för medicinsk abort igår och ska ta cytotec imorgon, men har börjat blöda nu och har väldigt mycket molvärk. Försöker få tag på gyn men deras telefontid är full. Bm jag pratade med igår sa att om jag börjar blöda kan jag istället för att stoppa upp dom äta dom men får som sagt inte tag i dom nu. Hur går man tillväga nu?

  • Svar på tråden Äta cytotec istället ?
  • Anonym (Tess)

    Beror på hur mycket du blöder. Tabletterna är mer effektiva om man stoppar upp vaginalt men blöder man mycket så kommer ju tabletterna att blöda ut istället för att ge önskad effekt om du stoppar upp dem i slidan. Så blöder du så pass att tabletterna inte skulle stanna kvar i slidan får du helt enkelt svälja istället.

  • Anonym (Abort)
    Anonym (Tess) skrev 2021-12-01 13:04:24 följande:

    Beror på hur mycket du blöder. Tabletterna är mer effektiva om man stoppar upp vaginalt men blöder man mycket så kommer ju tabletterna att blöda ut istället för att ge önskad effekt om du stoppar upp dem i slidan. Så blöder du så pass att tabletterna inte skulle stanna kvar i slidan får du helt enkelt svälja istället.


    Tack för ditt svar. Jag började just blöda men det är som mens ungefär. Men om det fortsätter såhär tror jag inte det är någon fara att dom stannar inne en halvtimme. Är ju lite rädd för infektionsrisken med såklart..
  • Anonym (Cecilia)

    Hur gick det? Ska själv genomgå en abort snart, och intrycket man får av alla skräckhistorier är att det är det värsta folk gått igenom och den värsta smärtan man någonsin känt:// så är lite orolig så att säga om man kommer klara det. :(((

  • Anonym (Abort)
    Anonym (Cecilia) skrev 2021-12-06 21:46:55 följande:

    Hur gick det? Ska själv genomgå en abort snart, och intrycket man får av alla skräckhistorier är att det är det värsta folk gått igenom och den värsta smärtan man någonsin känt:// så är lite orolig så att säga om man kommer klara det. :(((


    Jag blödde massor !! Men hade inte så ont, men blödde mycket, höll på att svimma..

    Men man klarar det!
  • Anonym (Beenthere)

    Jag gjorde också en abort tidigare iår och JA det gjorde ont (för mig iaf) då cytotec tabletterna började verka. Låg väl typ en 45 min med den värsta smärtan sen kände jag att jag behövde på toa, då kom massor med blod och genast efter det så blev smärtan betydligt bättre!

  • Anonym (Cecilia)

    Ok, skönt att höra att man överlever. Är såklart rädd men vill bara att det ska vara över!!! Men har några dagar kvar som jag måste vänta:((( vill bara att det skulle försvinna av sig själv eller vad man ska säga.så man inte behövde gå igenom aborten.:((

  • Anonym (Abort)
    Anonym (Cecilia) skrev 2021-12-08 16:03:52 följande:

    Ok, skönt att höra att man överlever. Är såklart rädd men vill bara att det ska vara över!!! Men har några dagar kvar som jag måste vänta:((( vill bara att det skulle försvinna av sig själv eller vad man ska säga.så man inte behövde gå igenom aborten.:((


    Jag hade önskan att kroppen själv skulle ta hand om det själv också, men tyvärr.
  • Anonym (Cecilia)

    Hade du sällskap av någon när du gick igenom det? Tips på saker som kan lindra eller nåt annat att tänka på? :(((

  • Anonym (Abort)
    Anonym (Cecilia) skrev 2021-12-08 17:18:16 följande:

    Hade du sällskap av någon när du gick igenom det? Tips på saker som kan lindra eller nåt annat att tänka på? :(((


    Jaaa och se till att ha det, jag höll på att svimma!

    Se till att ha mycket bindor hemma, smärtan hjälpte med värme för mig
Svar på tråden Äta cytotec istället ?