• Mizzi26

    Pcos-letrozol-hjälp!

    Hej, jag ska om två dagar börja ta dubbel dos av letrozol men jag glömde fråga om hur jag ska ta tabletterna.

    Hur har ni gjort?

    Två på samma gång eller en morgon o en kväll?

    Fick ni värre bicerkningar av dubbel dos än enkel?

  • Svar på tråden Pcos-letrozol-hjälp!
  • Ellifant

    Du ska ta de samtidigt. Typ samma tid varje dag.

    Jag tyckte inte det var någon skillnad på hur många tabletter jag tog. Jag har tagit trippeldos som mest. Däremot tyckte jag sen sprutorna (som är nästa steg) gav mer hormonsvängnigar. Men allt är helt klart värt det sen när man har bebis i famnen.

    Lycka till!

  • Mizzi26
    Ellifant skrev 2021-12-01 15:35:49 följande:

    Du ska ta de samtidigt. Typ samma tid varje dag.

    Jag tyckte inte det var någon skillnad på hur många tabletter jag tog. Jag har tagit trippeldos som mest. Däremot tyckte jag sen sprutorna (som är nästa steg) gav mer hormonsvängnigar. Men allt är helt klart värt det sen när man har bebis i famnen.

    Lycka till!


    Okej så bra, min läkare är väldigt snål med att skriva ut ovitrelle så får inte pröva det än. Men fick en stor cysta av enkel dos så ska pröva dubbel dos för o se om det hjälper till att släppa.

    Tack !! :)
  • Ellifant
    Mizzi26 skrev 2021-12-01 18:08:15 följande:

    Okej så bra, min läkare är väldigt snål med att skriva ut ovitrelle så får inte pröva det än. Men fick en stor cysta av enkel dos så ska pröva dubbel dos för o se om det hjälper till att släppa.

    Tack !! :)


    Förlåt! Jag mena inte ovitrelle utan gondel-f motsvarigheten till letrozol fast i spruta. (Kan man säga)

    Men har tagit ovitrelle med och den har jag inte märkt så mycket av. Kanske att jag har fått mer mensvärk när väl mensen kom.

    Men båda mina barn har blivit till utan ovitrelle, så det är inget måste. Min första tog 2 år att få och då med sprutor, testa även pergotime som är

    Letrozols föregångare.

    och min andra tog 3 mån med letrozol trippeldos.
Svar på tråden Pcos-letrozol-hjälp!