• Anonym (Hjälp)

    Jag tror jag är gay.

    Alltså det här är så svårt, jag är 25 år. Har två barn, när jag var 11 insåg jag att jag gillade både tjejer och killar, så genom åren har jag haft förhållanden med båda könen. Sen gifte jag mig med en man, vi fick två barn och sen skilde vi oss, efter skilsmässan träffade jag en kille på 22 år som jag nu är tillsammans med.

    Jag älskar honom, men jag är absolut inte kär i honom. På senaste tiden har jag börjat tänka på tjejer mer och mer, jag försöker undvika sex för det känns inte rätt.

    Jag tror helt ärligt att jag är gay, men att det tog extremt lång tid för mig att inse?

    Hur berättar man något sånt här för sin pojkvän????? sina barn? Vänner och familj?

    Behöver seriöst hjälp?

  • Svar på tråden Jag tror jag är gay.
  • Anonym (Nja)

    Om du när du var 11 år insåg att du var attraherad av båda könen är det väl en rimligare gissning att du är bi, men vad vet en främling på nätet.

    Att tappa lusten för en partner behöver liksom inte bottna i att du har en annan läggning, utan kan ju vara tämligen personbudet, snarare än ett behov av att "komma ut".

    Jag, som främling, skiter i vilket. Och jag tycker också att det känns onödigt omständigt att sätta en etikett på sig själv om man inte är dundersäker. Som småbarnsförälder kan man ju på många sätt vara glad över att överhuvudtaget lyckas ha energi till att vara sexuell överhuvudtaget.

  • OneOf
    Anonym (Nja) skrev 2021-12-01 17:53:01 följande:

    Om du när du var 11 år insåg att du var attraherad av båda könen är det väl en rimligare gissning att du är bi, men vad vet en främling på nätet.

    Att tappa lusten för en partner behöver liksom inte bottna i att du har en annan läggning, utan kan ju vara tämligen personbudet, snarare än ett behov av att "komma ut".

    Jag, som främling, skiter i vilket. Och jag tycker också att det känns onödigt omständigt att sätta en etikett på sig själv om man inte är dundersäker. Som småbarnsförälder kan man ju på många sätt vara glad över att överhuvudtaget lyckas ha energi till att vara sexuell överhuvudtaget.


    Bra svarat måste jag säga. I dagens samhälle så måste vi sätta etiketter på allt. Har du inte en etikett så är det fel på dig, du är vilsen. Ta reda på vem du är. 
    Men du är dig själv helt enkelt. Om du nu attraheras av båda könen så rulla med det då. Behöver inte vara ett måste att du ska vara på ett eller annat sätt. 

    En dag kanske du träffar den där tjejen som får dig att bara vilja vara med henne. Men då kanske tankarna om en man kommer in. Låt etiketten vara och lev ditt liv som du vill. 

    Tror också att dina nära har sina föraningar om du har vetat detta sedan 11 års ålder. Tror inte att det skulle komma som en chock. Idag är det också så otroligt mer vanligt att folk inte blir så homofobiska som tidigare. 

    Haft en anställd kille som "kom ut", det vart bara jaha där ser man. Träffar du någon just nu? Sedan var det över. Då jobbar vi i en bransch som ska ha  matchokultur.
    Skapa minnen
Svar på tråden Jag tror jag är gay.