• Anonym (MA)

    Mens efter MA

    I slutet av september fick jag konstaterat MA I vecka 13. Fick cytotec som startade extrema blödningar så jag fick åka ambulans till gynakuten. Blödningarna minskade och jag fick åka hem med mer cytotec. Lång historia kort fick jag tid för operation 1,5 vecka senare där resterna togs ut. Blödde normalt några dagar för att sedan avstanna.

    Tog gravtest efter ett par veckor som va negativt.

    En månad efter skrapning en kom första mensen. Den varade i 4 dagar vilket är normalt för mig, men jag behövde aldrig mer än trosskydd. Det kom bara som rosa flytningar i 4 dagar.

    2 veckor senare hade jag ägglossning igen.

    En vecka efter börja jag få symptom som jag brukar få när jag är gravid (varit det några gånger nu). Tog totalt 5 tester där det synter svaga svaga streck. Kan tolkas som spökstreck.

    Testade igen på bim-2 och va helt negativt.

    Igår på bim-1 börja jag få rosa flytningar, tänker att mensen är här igen. Men den kommer inte igång den här gången heller. Haft en tampong inne hela förmiddagen och skulle just byta. Det va bara lite brunt, lite rött, lite rosa, inte ens halva tampongen. Alltså väldigt väldigt sparsam mens igen?

    Jag tänkte att första mensen kan ju vara lite knas efter MA. Men nu andra också? Känns som man behöver blöda ut liksom.

    Någon som varit med om samma? Är det normalt med rejält sparsam mens flera månader efter MA?

Svar på tråden Mens efter MA