• UlrikaLagunoff

    Missfall eller inte?

    Hej! Jag är gravid i v 7 (6+6) och igår på förmiddagen kom det rosa på pappret när jag torkade mig, blev nojig direkt. Det fortsatte att komma lite rosa på pappret vid toabesök. Vid ca kl 17 kom det färskt blod när jag torkade mig, inte mycket men fortfarande inget man vill se. Det fortsatte att komma lite på pappret när jag gick på toan under kvällen, förväntade mig ett blodbad som skulle sätta igång inatt men det har inte kommit mer och nu när jag gick på toan så var det bara ljusbrunt på pappret.

    Jag och sambon hade samlag i förrgår, kan man blöda pga det?

    Någon som har varit med om liknande och det har gått bra?

    Mvh Orolig

  • Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Ebo88
    UlrikaLagunoff skrev 2021-12-05 07:43:59 följande:
    Missfall eller inte?
    Hej! Jag är gravid i v 7 (6+6) och igår på förmiddagen kom det rosa på pappret när jag torkade mig, blev nojig direkt. Det fortsatte att komma lite rosa på pappret vid toabesök. Vid ca kl 17 kom det färskt blod när jag torkade mig, inte mycket men fortfarande inget man vill se. Det fortsatte att komma lite på pappret när jag gick på toan under kvällen, förväntade mig ett blodbad som skulle sätta igång inatt men det har inte kommit mer och nu när jag gick på toan så var det bara ljusbrunt på pappret.

    Jag och sambon hade samlag i förrgår, kan man blöda pga det?

    Någon som har varit med om liknande och det har gått bra?

    Mvh Orolig
    Man kan blöda pga samlag.

    Men svårt att säga ifall det är mf eller ej.

    Jag har vart gravid 5 ggr.

    2:an blödde jag med utan att det var farligt i 7 veckor (dessvärre födde jag henne stilla i v.25 men det hade inget med blödningarna att göra alls!!!)

    3:e graviditeten blev ett ma. Blödde från start och det ökade för varje dag. Kom ut i v.8+3.

    4:e resulterades i vår tjej som fyller 2 år imorgon, med henne blödde jag med från v.7+ till ca v.12+

    Nu är jag gravid för 5e gången och började blöda i v.8+ och senast blödde jag i tisdags. (Är i v.16+1 idag)

    När jag var gravid andra gången så berättade läkaren för mig att ca 40-45% av gravida kvinnor blöder under graviditet, men även om det är vanligt så kan man ju fortfarande bli rädd.

    Jag tycker det är lika läskigt varje gång och blir lika rädd
  • Cawr

    Efter samlag kan man blöda lite från livmodertappen när mna är gravid, det är ganska vanligt.

    Det låter inte som att det kom så mycket. Jag har förlorat ett barn runt den veckan och då var det ingen tvekan pga hur blödningen var, men det kan såklart vara olika.

    Tips är att ta det lugnt tills du vet mer. Se till att få ett vul så att du kan få bekräftat, oavsett hur det ligger tillr det skönt att få veta med säkerhet. Detr den där oron och ovissheten som är tung.

    Hoppas allt går bra!

  • Semlan3

    Min förra graviditet blödde jag färskt blod när jag torkade mig under någon timma. Var såklart livrädd. Övergick till bruna flytningar några dagar och sen inget mer. Vid missfall blöder man ju som en mens eller mer. När jag var på vul i vecka 9 såg läkaren blödning sällan i livmodern. Har blödit mer eller mindre i 2 av 3 graviditeter.

  • UlrikaLagunoff
    Semlan3 skrev 2021-12-05 08:37:45 följande:

    Min förra graviditet blödde jag färskt blod när jag torkade mig under någon timma. Var såklart livrädd. Övergick till bruna flytningar några dagar och sen inget mer. Vid missfall blöder man ju som en mens eller mer. När jag var på vul i vecka 9 såg läkaren blödning sällan i livmodern. Har blödit mer eller mindre i 2 av 3 graviditeter.


    Nej det var inte så mycket, kom som sagt bara när jag torkade mig. Jag hoppas att det inte kommer mer blod, kanske ska ringa gynmottagningen imorgon och rådfråga i alla fall. Har inte blött med mina två tidigare graviditeter så känns ändå lite läskigt.
  • svansmamman
    UlrikaLagunoff skrev 2021-12-05 07:43:59 följande:
    Missfall eller inte?
    Hej! Jag är gravid i v 7 (6+6) och igår på förmiddagen kom det rosa på pappret när jag torkade mig, blev nojig direkt. Det fortsatte att komma lite rosa på pappret vid toabesök. Vid ca kl 17 kom det färskt blod när jag torkade mig, inte mycket men fortfarande inget man vill se. Det fortsatte att komma lite på pappret när jag gick på toan under kvällen, förväntade mig ett blodbad som skulle sätta igång inatt men det har inte kommit mer och nu när jag gick på toan så var det bara ljusbrunt på pappret.

    Jag och sambon hade samlag i förrgår, kan man blöda pga det?

    Någon som har varit med om liknande och det har gått bra?

    Mvh Orolig
    Mitt tredje missfall började ganska exakt sådär och jag var ungefär lika långt gången som du. Samlag på kvällen och morgonen efter började en ljusrosa blödning som bara syntes när jag torkade mig. Under några dagar stegrade blödningen successivt tills det till slut eskalerade i en kraftigare blödning under ett par timmar, rejäl smärta i mage och rygg som upphörde när blödningen slutade. Det behöver ju verkligen inte betyda att det är missfall för dig, vissa gravida blöder utan att det innebär att något är fel. Jag hoppas att du får hjälp med VUL eller blodprov om du fortfarande känner dig orolig för missfall. Jag håller tummarna att blödningen är helt normal!
  • Emala

    Jag har blött lite vid något tillfälle under nästan alla mina graviditeter. De flesta gångerna väldigt tidigt, men också en gång i vecka 28.

    Jag har haft två missfall, i vecka 6-7 och vecka 10. Båda har börjat med lite sparsamma bruna blödningar som med tiden blivit rikligare och övergått till röd färg.

Svar på tråden Missfall eller inte?