• Anonym (Rirri)

Bim idag. Konstig värk och test. Bilder

Ska ha mens idag (kan även komma -1/+2) dagar. Men har haft i några dagar ont i magen, men kändes som ägglossningvärk. Konstigt tyckte jag och tog test imorse för ägglossning och gravtest. Vad tycker ni? Har genomskinliga flytningar men! Sen förrgår fått lite ägglossningflytningar. Jag fattar ingenting.

• Svar på tråden Bim idag. Konstig värk och test. Bilder
  • Anonym (E)

Båda testen är negativa.

• Anonym (S)

Jag har aldrig tagit såna tester (från det märket alltså) själv men tycker ÄL-testet ser positivt ut iallafall? Det är ju 2 streck även om ett är svagare.

Kan ev. ana väldigt svagt streck på andra testet också?

Testa med CB digitalt graviditetstest kanske om du inte får mens så får du ju ett mer säkert svar :)

• Anonym (S)

Och det där med värken.. jag har varit gravid 5 gånger (2 mf, 2 barn och är i vecka 31 nu) och jag har haft ont i magen (lite som mensvärk) i början varje gång .. ibland väldigt ont . Så det är helt normalt om du skulle vara gravid.

• Anonym (E)
    Anonym (S) skrev 2021-12-05 14:03:07 följande:

Jag har aldrig tagit såna tester (från det märket alltså) själv men tycker ÄL-testet ser positivt ut iallafall? Det är ju 2 streck även om ett är svagare.

Kan ev. ana väldigt svagt streck på andra testet också?

Testa med CB digitalt graviditetstest kanske om du inte får mens så får du ju ett mer säkert svar :)

Med äl-test ska båda streck vara lika starka, eller teststrecket starkare än kontrollstrecket, för att det ska vara positivt. Man kan få två streck på dem hela cykeln, det betyder inget och negativt.
  • Anonym (S)
    Anonym (E) skrev 2021-12-05 14:06:05 följande:

Med äl-test ska båda streck vara lika starka, eller teststrecket starkare än kontrollstrecket, för att det ska vara positivt. Man kan få två streck på dem hela cykeln, det betyder inget och negativt.

Ok , då förstår jag! Trodde 2 streck betydde positivt som med grav. test.
  • Nxsrw

Har exakt som dig lite som ?mensvärk? har bim idag tog gravtest idag med samma sticka som, man ser att du har ett väldigt väldigt svagt streck på gravtestet hade exat som du svagt svagt. Jag ska vänta till imorgon och ta ett nytt på morgonen och sen ett nästa vecka! Dock med RFSU

• Anonym (Nix)

Som sagt- två negativa test. Vänta 2 dagar till och ta ett digitalt då.

• svansmamman
    Anonym (Rirri) skrev 2021-12-05 12:59:31 följande:
    Bim idag. Konstig värk och test. Bilder
    Ska ha mens idag (kan även komma -1/+2) dagar. Men har haft i några dagar ont i magen, men kändes som ägglossningvärk. Konstigt tyckte jag och tog test imorse för ägglossning och gravtest. Vad tycker ni? Har genomskinliga flytningar men! Sen förrgår fått lite ägglossningflytningar. Jag fattar ingenting.

//
    Det låter konstigt att ett gravtest inte skulle visa mer på som minst BIM-1 om du är gravid. Inte omöjligt såklart, men mindre sannolikt.

Ägglossningtestet är också för svagt för att innebära positivt.

Om mensen inte kommit om två dagar tycker jag att du ska ta ett till gravtest, dock digitalt. Om du är gravid bör testet visa det då.

Lycka till!
  • Anonym (Rirri)

Nu tror jag ägglossningstestet har ökat (tog en precis). Nu mer som mensvärk och känns i brösten. Dock är clearblue blank.

• Anonym (Nix)

Äl-testet är negativt. De kan bli positiva bara för att mensen ska komma också så även om det skulle ske går det inte alls ta som att du är gravid. Vilket du kan vara, men för tidigt att se.

Svar på tråden Bim idag. Konstig värk och test. Bilder