• Anonym (T)

Hur fixar man bo ihop efter beslut?

Misstänker många varit i denna situation, där man måste bo ihop efter man tagit beslut att separera eller skiljas. Hur fixar man det ? Vi har ingen möjlighet att åka någonstans och vi har barn också. Detta oroar mig mest, skulle bli superjobbigt.

• Svar på tråden Hur fixar man bo ihop efter beslut?
  • Anonym (M)

Man fixar det för att man måste. Det skulle vara bra att kolla upp lite alternativ innan du släpper bomben, något jag önskar jag kunde gjort. Om någon av er kan hyra ett rum eller en lägenhet i närheten eller att ni skiftar om att bo hemma med barnen. Tiden för mig var ett rent helvete för exet balla ur, men det fick ju gå.

• Anonym (T)

Har väldigt svårt att tro min sambo skulle balla ur men man vet ju aldrig. För barnens skull behöver vi ju bete oss vettigt.

• Anonym (Matilda)

Man fixar det genom att sätta upp nya regler i hemmet och man vet att det är en begränsad tid. Man har inget val helt enkelt.

• EnsamHemma2

Hade inte fixat det. Gick back ekonomiskt och tog ett privatlån för att hyra lägenhet och kunna flytta till eget. Efter 15 år äktenskap och 2 barn, då 9 och 13. Nu, 2,5 år efter känns det värt. Helst förlorar jag pengar än offrar mitt psykiska mående

• Anonym (Frida)

Det var en jobbig tid! Men jag tyckte ändå att det kändes viktigt att vi gjorde det, eftersom jag ville att vi skulle få en fungerande vardag och kommunikation. Jag hade kunnat flytta hem till mina föräldrar (tomma rum till både mig och barnen) men då hade nog hans besvikelse/ilska cementerats. Jag hade tänkt igenom allt noga, och kunde vara lugn, lösa allt praktiskt, osv. 

Svar på tråden Hur fixar man bo ihop efter beslut?