• Chgu82

    Lågt AMH

    Hejsan. Jag och min sambo försöker att få barn. Fick precis reda på att jag har ett amh på 0,3 ???????? är det någon som blivit gravid trots så lågt ?

  • Svar på tråden Lågt AMH
  • OupaOupa

    Jag hade lägre än dig och blev gravid. Hopp finns men det är tufft på egen hand så sök hjälp.

  • Kronärtskocka

    Det går att lyckas trots lågt AMH men det är inte så stora chanser. ( På IVF-klinikerna är det ex så att du sällan kan få ett 3-pack försök till bra pris med lågt AMH eftersom de vet att chanserna är lägre att du lyckas. Och ibland kan de avråda helt från att göra IVF med ett lågt AMH utan istället rekommendera äggdonation. Men där gör olika privata kliniker olika bedömningar utifrån enskilda kvinnor. Landstingen har dock ibland krav på ett visst AMH värde för att göra offentligt finansierade försök.) Det går att lyckas med IVF men svårare även där då man i regel får ut betydligt färre ägg och är du född 82 som ditt nick antyder innebär det också att äggen har sämre kvalité eftersom du är äldre. Så en kvinna med samma låga AMH som är betydligt yngre kan ha större chans trots att hon också har lågt AMH. 

    Här finns en gammal tråd om andra kvinnor med lågt AMH-värde där det finns exempel på kvinnor som lyckats på olika sätt. En del naturligt och en del via IVF medan andra fått gå över till behandlingar med donerade ägg eller adoption men också många som gjort flera försök utan att lyckas och som man aldrig vet hur det slutade för.

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH - Sida 1019 (familjeliv.se)

    Hoppas ni kan ha bra samtal med er utredande läkare utifrån de olika behandlingsalternativ som finns. Lycka till!

    / en som också kämpar med lågt AMH och drömmer om fler barn

Svar på tråden Lågt AMH