Aurora Borrealis skrev 2021-12-07 01:59:15 följande:
The body shop. De är emot djurtester för alltid och de har namnlistor där folk som är emot djurtester skriver under, i varje butik. Listorna skulle hjälpa till att förbjuda att smink och skönhetsprodukter testas på djur, i alla led. Hela The Body shops marknadsföring går ut på att de är emot djurtestning föralltid och för kvinnors rättigheter.
Så var det från början men sen ägdes det bra länge av Loreal som testar sina andra märken på djur så köpte man det så stödde man indirekt djurtestning. Nu ägs det av ett annat bolag som jag tror inte testar på djur överhuvudtaget men är inte helt säker.
neongirl skrev 2021-12-07 02:20:37 följande:
På vegobeauty finns massa tips:
vegobeauty.se/Toppen!
Glinda från Oz skrev 2021-12-07 06:53:36 följande:
Du tänker väldigt svartvitt. Det finns företag som testar på djur för att Kina kräver det samtidigt som de gör allt för att lobba emot den lagen och skänker enorma pengar till djurfri forskning. Det företagen gör en genuin skillnad.
Om jag tänker svartvitt så undrar jag om du tänker alls? Om företagen inte vore så giriga så hade dom sagt att dom inte tänker sälja i Kina så länge som Kina kräver djurtestade produkter. Det finns en fåtal företag som Paul Mitchell t ex som vägrar att sälja i Kina pga krav på djurtester. PM låter alltså inte girighet gå före djurtestning vilket är uppfriskande och därför köper jag deras produkter.
Alla bumlingar kunde ha gått samman och sagt till Kina att dom inte kommer att djurtesta och på så vis tvingat Kina att släppa det kravet eller bli utan västerländska produkter men det gjorde dom inte. Då tycker jag inte att det passar sig att låtsas lobba mot djurtestning samtidigt som man låter sina produkter testas på oskyldiga djur under vidriga omständigheter för att få lite vinst i sitt bolag. Det är bullshit och dubbelstandard deluxe och inget jag nånsin kommer att stödja!