• Pinkfloweer

    Inga ägglossningsflytningar försöker bli gravid

    Har under 3 senaste månaderna inte haft några ägglossning flytningar, har alltid haft det innan, men nu är det liksom bara torrt eller såna vita tjocka flytningar...fler som upplevt samma att de försvunnit ? Kan man bli gravid ändå eller är det kört ? Har försökt 5 månader nu utan resultat. Mensen har dessutom börjat bli mer oregelbunden, haft 33 dagar innan, nu senast hade jag 40 dagar cykel. Snälla kom med era erfarenheter! Blir så orolig, nu när man bara vill bli gravid..

  • Svar på tråden Inga ägglossningsflytningar försöker bli gravid
  • svansmamman
    Pinkfloweer skrev 2021-12-07 11:19:36 följande:
    Inga ägglossningsflytningar försöker bli gravid

    Har under 3 senaste månaderna inte haft några ägglossning flytningar, har alltid haft det innan, men nu är det liksom bara torrt eller såna vita tjocka flytningar...fler som upplevt samma att de försvunnit ? Kan man bli gravid ändå eller är det kört ? Har försökt 5 månader nu utan resultat. Mensen har dessutom börjat bli mer oregelbunden, haft 33 dagar innan, nu senast hade jag 40 dagar cykel. Snälla kom med era erfarenheter! Blir så orolig, nu när man bara vill bli gravid..


    Om man inte har ägglossning kan man inte bli gravid. Däremot kan man givetvis ha ägglossning utan att man får speciella flytningar. GladJag har personligen aldrig upplevt flytningar i samband med ÄL, däremot får jag SJUK sexlust i samband med ÄL och vet därför när den är på G. Kan du inte använda dig av ägglossningstest och/eller tempa så märker du när ägglossningen är på gång? Jag rekommenderar dig i sådana fall att använda digitala test för att slippa fundera och jämföra styrkor på strecken. 
  • Pinkfloweer
    svansmamman skrev 2021-12-07 13:41:26 följande:

    Om man inte har ägglossning kan man inte bli gravid. Däremot kan man givetvis ha ägglossning utan att man får speciella flytningar. 

    //

    Jag har personligen aldrig upplevt flytningar i samband med ÄL, däremot får jag SJUK sexlust i samband med ÄL och vet därför när den är på G. Kan du inte använda dig av ägglossningstest och/eller tempa så märker du när ägglossningen är på gång? Jag rekommenderar dig i sådana fall att använda digitala test för att slippa fundera och jämföra styrkor på strecken. 


    Jag använder ägglossningstest och de ger starkt positivt 2 dagar varje cykel men jag har inga trådiga ägglossningsflytningar överhuvudtaget längre, kunde märka det innan, eller vattniga flytningar, nu märker jag mer eller mindre bara vanliga vita flytningar i samband med positiva ägglossningstest därav blir jag orolig i samband med att testerna gav så sent positivt förra gången med, 1,5 vecka senare än när jag brukar ha ägglossning vilket gjorde att mensen kom på dag 40...:/
  • Anonym (J)

    Min kropp gjorde så förra sommaren. Helt plötsligt så inga tecken på ägglossning och min längsta cykel var 84 dagar. Och då innan hade jag haft flytningar, smärtdam ägglossning, hårda bröst. Sen efter krånglat i 5 månader så helt plötsligt började cyklerna krypa tillbaka även om de nu är 40 dagar långa dock så blev ägglossningen svår att lista ut.

  • Pinkfloweer
    Anonym (J) skrev 2021-12-07 14:29:09 följande:

    Min kropp gjorde så förra sommaren. Helt plötsligt så inga tecken på ägglossning och min längsta cykel var 84 dagar. Och då innan hade jag haft flytningar, smärtdam ägglossning, hårda bröst. Sen efter krånglat i 5 månader så helt plötsligt började cyklerna krypa tillbaka även om de nu är 40 dagar långa dock så blev ägglossningen svår att lista ut.


    Har du varit hos en gynekolog och fått svar på varför det blev så ? Så himla märklig kroppen är..Har du lyckats hitta ägglossning nu när du har 40 dagar cykler eller lyckats bli gravid ändå ?
  • Anonym (J)
    Pinkfloweer skrev 2021-12-07 14:43:44 följande:

    Har du varit hos en gynekolog och fått svar på varför det blev så ? Så himla märklig kroppen är..Har du lyckats hitta ägglossning nu när du har 40 dagar cykler eller lyckats bli gravid ändå ?


    Nej var aldrig hos gynekolog eftersom de ville att det skulle krångla minst 6 månader. Har alltid haft en mens som varit extremt regelbunden på 30 dagar. Ja jag lyckades hitta den med ägglossningstest och räkna att den kom ca 2 veckor innan mens. Jag blev gravid och fick en liten flicka. Jag har även fått tillbaka min mens som verkar vilja ligga på 40 dagar nu. Har fortfarande ingen svar på varför den gjort såhär men kanske stress?
  • Pinkfloweer
    Anonym (J) skrev 2021-12-07 16:04:19 följande:

    Nej var aldrig hos gynekolog eftersom de ville att det skulle krångla minst 6 månader. Har alltid haft en mens som varit extremt regelbunden på 30 dagar. Ja jag lyckades hitta den med ägglossningstest och räkna att den kom ca 2 veckor innan mens. Jag blev gravid och fick en liten flicka. Jag har även fått tillbaka min mens som verkar vilja ligga på 40 dagar nu. Har fortfarande ingen svar på varför den gjort såhär men kanske stress?


    Tack snälla för ditt svar! Det ger mig hopp<3 får jag fråga om du hade ägglossningsflytningarna när du blev gravid?
  • Anonym (J)
    Pinkfloweer skrev 2021-12-07 19:11:40 följande:

    Tack snälla för ditt svar! Det ger mig hopp<3 får jag fråga om du hade ägglossningsflytningarna när du blev gravid?


    Nej det hade jag inte
Svar på tråden Inga ägglossningsflytningar försöker bli gravid