• Lilldorisen

    Brutal mensvärk efter abort

    Okej så jag gjorde en kirurgisk abort 26/10 allt gick smidigt och hade inte ont efter eller så livet fortsatte som vanligt.

    Nu har jag fått första mensen efter aborten den 5/12 och jag har sån sjuk mensvärk, ingenting hjälper. Har alltid haft svår och jobbig mensvärk och relativt rikliga menstruationer, men denna gång toppar allt jag varit med om.

    Kan knappt stå upp utan att det gör ont låg och grät inatt för smärtan är brutal. Tar jag två Alvedon och Naproxen så har jag fortfarande ont, kanske inte lika ont men fortfarande ont.

    Har testat allt i min väg ingenting funkar. Värme, dusch, onani, promenad men det hjälper inte

    Har någon varit med om samma sak? Är detta vanligt efter en abort? Kanske ska tillägga att jag var i v9+5 när aborten gjordes.

  • Svar på tråden Brutal mensvärk efter abort
  • Anonym (Entanke)

    Vet inte om det är vanligt efter abort men jag vet att mensen kan ju förändras (till det bättre eller sämre) efter man fått barn... borde ju kanske inte vara jättestor skillnad??? Hursom så har du ju varit gravid tänker jag....

  • Anonym (Samma tanke)

    Tänker samma. Mensen kan ändras efter graviditet. Jag hade ingen mensvärk innan första graviditeten, men fick mer värk för varje graviditet. Blödningarna har även blivit rikligare.

  • Anonym (Sanna)

    Skulle också gissa att det beror på att du varit gravid. Min cykel blev mer regelbunden efter en kirurgisk abort i samma vecka. Efter första barnet fick jag hemsk ägglossningssmärta plötsligt. Efter andra barnet blev mensvärken värre... Har blivit något nytt (och då bestående förändringar som fortsatt komma alla cykler) efter varje graviditet.

  • Anonym (hjälp)

    Jag är lite i samma situation. Inte att jag fått mensvärk (än), men gjorde en medicinsk abort och känner inte alls igen min kropp efter det. Känns som att jag får ångest som sätter sig i magen istället för bröstet och att det gör ont i hela livmodern. Vet inte om det är man spänner sig som gör att man känner så, men att alla dom här kroppsliga förändringarna som ni nämner kan komma efter graviditet, förstår inte varför det inte är något som vården nämner eller informerar om?? Kan ju säga själv att jag ångrar aborten och att jag skulle fattat ett annat beslut, nu med all fakta på bordet (och utan tunnelseende som jag hade då:(( ). Undrar bara om kroppen kommer gå till det normala igen. :(( Har ju fått en barnlängtan efter aborten o fattar inte hur jag kunde göra det/den:((. Men hur vet man om kroppen är redo? :( tänk om jag är trasig nu efter aborten? :( tänker att kroppen kanske gått sönder:(((

Svar på tråden Brutal mensvärk efter abort