• MariaBruderud

    Är folk som gnäller på elpriserna lågbegåvade?

    Länder kommer översvämmas, folk kommer dö. Isbjörnar utrotas. Och så gnäller folk i hus på att de måste ha på sig extra sockor och inte kan dammsuga varje dag.

    Här kommer några tips på hur ni håller er varma och elräkningen nere.

    1. Ha sockor

    2. Samsov med barnen under kallare perioder

    3. Ha inte tusen olika inredningslampor tända i alla rum

    Ge era bästa tips så de slutar gnälla här:

  • Svar på tråden Är folk som gnäller på elpriserna lågbegåvade?
  • Friger
    MariaBruderud skrev 2021-12-07 20:39:10 följande:
    Är folk som gnäller på elpriserna lågbegåvade?

    Länder kommer översvämmas, folk kommer dö. Isbjörnar utrotas. Och så gnäller folk i hus på att de måste ha på sig extra sockor och inte kan dammsuga varje dag.

    Här kommer några tips på hur ni håller er varma och elräkningen nere.

    1. Ha sockor

    2. Samsov med barnen under kallare perioder

    3. Ha inte tusen olika inredningslampor tända i alla rum

    Ge era bästa tips så de slutar gnälla här:


    Behövs inte. Eldar med ved och gamla bildäck.

    Inget kommer att bli bättre av att det här landet körs ner i ekonomisk avgrund.

    U-länder struntar i koldioxidutsläpp dessutom. Dom har mer akuta problem. Problemet är att det är i dessa länder merparten av utsläppsökningarna sker.
  • Daltorpet

    Det smidigaste är väl då kanske att flytta ut i ett torp utan indragen el. Så kan man använda sig av 12volt som man laddar med solpaneler eller andra energikällor.

  • Anonym (Brain)

    Va? Inget händer med jorden, förutom olika väder! Allt det där har sagt så många gånger förr, för att skrämma folk till lydnad!

    Men med högre bränslepriser, elpriser etcetera så har ingen råd att jobba, företag råd att driva företagen.. Så snart en fet inflation nära dig, en ännu högre arbetslöshet.

    Einstein, tro inte på alla sagor du lyssnar på

  • SweeneyToad
    Anonym (Brain) skrev 2021-12-07 22:00:10 följande:
    Va? Inget händer med jorden, förutom olika väder! Allt det där har sagt så många gånger förr, för att skrämma folk till lydnad!

    Men med högre bränslepriser, elpriser etcetera så har ingen råd att jobba, företag råd att driva företagen.. Så snart en fet inflation nära dig, en ännu högre arbetslöshet.

    Einstein, tro inte på alla sagor du lyssnar på
    Jaha, du är en sån klimatförnekare. 
  • Anonym (julbelysning)

    Varför får man inte ha fin dekorations belysning de ju snart jul? 

    Är det förbjudet att tända lampor pga av miljön..och att isbjörnar dör eller förstår inte? varför kommer de dö om jag tänder lampor?

    kan någon förklara ?

  • Anonym (Brain)
    SweeneyToad skrev 2021-12-07 22:13:04 följande:

    Jaha, du är en sån klimatförnekare. 


    Där kom det genomtänkta ordet igen! Nej, jag tror faktiskt att ingen förnekar att det finns olika klimat. Sverige har ett dåligt klimat btw.

    Men vårt väder utnyttjar dårarna till att skylla på klimatet hela tiden!? Fast det inte blir någon undergång, och speciellt blir det ingen skillnad pga CO2. 100% säker.
  • Tom Araya
    MariaBruderud skrev 2021-12-07 20:39:10 följande:
    Är folk som gnäller på elpriserna lågbegåvade?

    Länder kommer översvämmas, folk kommer dö. Isbjörnar utrotas. Och så gnäller folk i hus på att de måste ha på sig extra sockor och inte kan dammsuga varje dag.

    Här kommer några tips på hur ni håller er varma och elräkningen nere.

    1. Ha sockor

    2. Samsov med barnen under kallare perioder

    3. Ha inte tusen olika inredningslampor tända i alla rum

    Ge era bästa tips så de slutar gnälla här:


    Detta var nog bland det minst begåvade inlägget jag läst i debatten om el-försörjningen.

    Problemet är mer komplext och större än att el-priserna har skjutit i höjden. El-priserna är bara symtomen på de fel och brister vi har vad det gäller el-försörjningen.

    Du kan återkomma när du läst lite mer om detta.
  • Anonym (hm)
    MariaBruderud skrev 2021-12-07 20:39:10 följande:
    Är folk som gnäller på elpriserna lågbegåvade?

    Länder kommer översvämmas, folk kommer dö. Isbjörnar utrotas. Och så gnäller folk i hus på att de måste ha på sig extra sockor och inte kan dammsuga varje dag.

    Här kommer några tips på hur ni håller er varma och elräkningen nere.

    1. Ha sockor

    2. Samsov med barnen under kallare perioder

    3. Ha inte tusen olika inredningslampor tända i alla rum

    Ge era bästa tips så de slutar gnälla här:


    4. Flytta till Norrland.

    Mina barn skulle bli chockade om jag ville samsova med dem, alla har inte barn under 6 år.

    Har inga onödiga lampor. Har hög elräkning fast jag har hyresrätt.
  • Anonym (hm)
    Daltorpet skrev 2021-12-07 20:49:08 följande:

    Det smidigaste är väl då kanske att flytta ut i ett torp utan indragen el. Så kan man använda sig av 12volt som man laddar med solpaneler eller andra energikällor.


    Måste man inte betala om man har solpaneler?
  • Anonym (hm)

    Och säg att jag flyttar till Norrland utan indragen el och har solpaneler, blir det inte jobbigt vintertid med bara några timmars ljus?

Svar på tråden Är folk som gnäller på elpriserna lågbegåvade?