• Zabie

    Den SÄMSTA julklappen du någonsin fått (och gett)!

    Julen ligger runt hörnet och jakten på årets julklappar har säkert börjat för många. Jag tänker därför att vi kan hjälpas åt med vad vi absolut inte bör köpa och ge bort.

    Hur? Vi delar helt enkelt med oss av den SÄMSTA julklappen vi fått, samt den sämsta klapp vi (tyvärr) gett någon annan. SkrattandeSämsta jag fått: Jag fick, som icke-ridande nioåring, benskydd till en häst jag sannerligen inte hade, som jag då trodde att jag skulle få, men som jag verkligen inte fick. Bakom den klappen stod min morbror.

    Sämsta jag gett: Jag gav en svindyr och helt värdelös kapsylöppnare till min mamma. Förlåt mamma. 

  • Svar på tråden Den SÄMSTA julklappen du någonsin fått (och gett)!
  • AMCG

    Jag fick en tjock, stickad klänning en gång. Det passade inte mig då jag är väldigt varm av mig och använder nästan bara t-shirts även om vintern. Dessutom har jag alltid ogillat stickiga tröjor.

  • Kasegylf
    Dr Nail skrev 2021-12-08 00:43:50 följande:

    Det där med att skåda en given häst i munnen...


    Sannerligen ... Håller med.

    Dock:
    En gång i mellanstadiet tog jag och en kompis bussen in till stan för att handla julklappar. Självklart blev det omedelbart "bara den lilla där till mig själv", sen "bara" både det ena och det andra, tills pengarna till julklappar började tryta. Jag klarade min budget med vettiga saker ändå, polaren lyckades bli i det närmaste pank innan alla nödvändiga klappar var inköpta. Vad då göra? Jo:

    Tåga in till det centrala torget och köp en bukett brudslöja (minns inte om det var torkad eller om han torkade den själv, även om det senare skulle förvåna mig om han lyckades med). Därefter till Indiska (av någon helt obegriplig anledning), och vad är då det enda som finns där inne, som kostar i det närmaste ingenting? En trä-ryggkliare för 5 kr.
    Detta är ju bara så jävla dumt att det finns liksom inte ...
    Därefter slås ju då dessa saker in och ska delas ut som julklappar, med följden att hans MORMOR får ryggkliaren för 5 kr och PAPPAN en liten bukett med brudslöja. Att han inte ens kunde ge dem tvärtom ...

    30 år senare kan jag fortfarande få små fnissanfall av detta minne och tanken på hur klapp-öppnandet måste ha tett sig...


  • Tow2Mater

    Köpte en sk "gag gift" (skämt present) till pojken för ett par år sen, han var kanske typ 11 och hade ingen uppskattning för det. Den stora rosa mjuka enhörningen står dock fortfarande i mitt sovrum och jag gillar den :)

  • jeanette02

    Har nog inte tänkt tanken ärligt talat. Får man något som inte passar, så kan man ju ge vidare det bara till loppis, sälja, spara vad som helst.

    Enda jag kan tänka på är väl som ungdom typ 16, när jag fick lilla Sjöjungfrun eller kanske var det Pocahontas tröja med tryck då, men förstod väl redan då att det inte är så lätt alla ggr att hänga med för de äldre, åren går fort. Detta var från min mormor. Vi höll god min då iaf.

  • Kiyah

    Farmor tyckte en barbie va en bra julklapp när jag va 13... Hon köpte alltid grejer avsedda för någon flera år yngre eller flera storlekar för litet, bevis på att hon inte brydde sig att ta reda på vad man ville ha eller va intresserad av.
    Är väl den sämsta julklappen jag kommer ihåg förutom det året jag inte fick nånting av min dåvarande sambo. Han bad mig säga till mina föräldrar vi skulle fira hos att vi skulle öppna paketen vi köpt till varann hemma för att det inte skulle märkas att han inte köpt nåt. (jag hade köpt till honom och sagt det hela december så det va ingen överraskning för honom han bara ignorerade det)

    Sämsta jag köpt tror jag va en finare duschtvål till en dåvarande kompis. Sista minuten grej för jag hade verkligen inte hittat nåt innan. Det både jag och mamma glömt va att hon va känslig och inte kunde använda vad som helst utan att få utslag *facepalm*

  • Phalaenopsis

    En plattång! Inte med smala plattor som går att göra lockar med. Har spikrakt hår, så hur givaren tänkte har jag ingen aning om.

  • Stefan99

    Alla julklappar där man får något som kan vara bra, tex långkalsonger. Det är nog sämsta julklappen jag fått.

    Förvisso var det kanske en av 3 julklappar från samma personer men ändå. Man ger inte en 13 åring långkalsonger i julklapp. Näst sämsta är nog en kokbok. Ok en kokbok när fan ska man sitta och titta i den liksom. 3e sämsta var nog ett par strumpor. Det var på den tiden när man var typ 16-17 och föräldrarna tyckte man var för gammal för typ spel och dataprylar så skulle man få något vuxet istället som kan vara bra.

Svar på tråden Den SÄMSTA julklappen du någonsin fått (och gett)!