Kvinna svårt att tyda intresse från annan kvinna
Jag har blivit attraherad av en trevlig kvinna. Är själv kvinna. Upplever att den här kvinnan uppmärksammar mig. Hon .brukar dröja kvar vid mig, och hon, precis som jag, initierar gärna samtal efter att vi mötts i en större grupp. Samtidigt som hon verkar vilja skynda sig ifrån mig när vi väl pratar.
Vi båda pratar mest om saker som rör ett gemensamt intresse. Jag vet inte om hon också är intresserad av mig, ibland verkar hon nervös, men jag vet inte om hon känner något. Vet att jag borde fråga henne, men än sålänge så vågar jag inte göra det. Jag har tidigare haft relationer med kvinnor, men tycker det är mycket svårare att tyda om en kvinna har intresse för mig. Kvinnor kanske inte vågar uppvakta varandra på samna sätt som en man gör i form av att vara ganska rakt på sak osv Är vi mer försiktiga?
Dom kvinnor jag haft relationer med tidigare behövde jag inte gissa om dessa hade attraktion för kvinnor. Vi möttes på nätet i forum för hono och bisexuella och chattade ett tag. Mycket svårare nu, då vi mötts i ett sammanhang. Har ska jag kunna tyda om en annan kvinna är intresserad?
Du eller ni kvinnor som är intresserade och attraherade av en annan kvinna, och ni inte vet om hon är bi eller annat hur gör ni för att visa? Visa och kunna tyda?