• Liisa21

    Köpa baddräkt. Vilken storlek?

    Säkert den dummaste frågan men går man efter sin trosstorlek när man köper baddräkt ?? Ska köpa min allra första. Min rumpa är det största på min kropp så jag antar att jag går efter det?

    Jag har strl 46 i trosor 42 i tröjor.

    Vad tar jag ?

  • Svar på tråden Köpa baddräkt. Vilken storlek?
  • BuoBä

    Det tråkiga svaret är att man måste prova. :-/

    Har man storlekskillnad mellan över- och underkroppen _kan_ det vara enklare att köpa separata bikinidelar. Vill man ha mer heltäckande finns det tankinis och badlinnen.

  • Spucks

    Har du aldrig köpt kläder? Du går till en affär och provar och sedan tar du det som passar.

  • Liisa21

    Nej bara naken trötta mås.


    Spucks skrev 2021-12-09 21:55:21 följande:

    Har du aldrig köpt kläder? Du går till en affär och provar och sedan tar du det som passar.


  • Liisa21

    Jag tänkte beställa men då beställer jag två stycken och hoppas på det bästa . : )


    BuoBä skrev 2021-12-09 21:54:37 följande:

    Det tråkiga svaret är att man måste prova. :-/

    Har man storlekskillnad mellan över- och underkroppen _kan_ det vara enklare att köpa separata bikinidelar. Vill man ha mer heltäckande finns det tankinis och badlinnen.


  • Anonym (B)

    Det kan bero lite på om du har en lång eller kort överkropp också :) man lär sig vilka märken som funkar och vilket material. Men att du beställer två storlekar så du kan prova hemma låter som en smart idé :)

    Lycka till :)

  • Ullistrump

    Du får söka på plus size mode, det är speciella baddräkter eftersom du är överviktig. Det finns fina modeller

  • Anonym (W)

    Om rumpan är det största på dig så är det nog så att du vill prova dräkter för att se vad du trivs med. Du kanske inte vill visa hur mycket bar rumpa som helst tex.

Svar på tråden Köpa baddräkt. Vilken storlek?