• Elis73

    Billig extern hårddisk till bilder (julklapp)

    Vill ge bort bilder som jag har till mina föräldrar (bilder på barnen, från resor och liknande). Det är alltså inte bara några stycken - utan massor (orkar inte sitta och sortera/välja - utan tänkte plocka alla mappar som innehåller "rätt typ av bilder"). Har även en kompis som jag vill överraska med bilder från gemensamma resor. Samt att ge exet bilder på barnen (även här blir det ganska många).

    Tror att hela min externa hårddisk innehåller 36 GB, men det är inte alla bilder som ska med - utan kanske hälften... 

    Tips på någon billig enhet som går att använda. Den har har själv kostade ca 1.000 kr, och det blir lite för dyrt att ge bort.

    Och är det bara en hårddisk som är alternativet? Eller finns andra sätt? Dela i en molntjänst tror jag blir för komplicerat för mottagarna. Jag är inget IT-geni - men mottagarna är ännu dummare

  • Svar på tråden Billig extern hårddisk till bilder (julklapp)
  • Aniiee

    En usb-sticka räcker ju. 


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Elis73

    Känner mig skitdum Skäms - men trodde att usb inte kunde lagra så mycket. Har inte använt någon på säkert 10-15 år. Ser nu när jag kollar att de klarar samma mängd som alla bilder blir ihop = lär köpa ett och göra säkerhetskopia till mig själv också. 


    Tack för hjälpen!

  • Kermit1561

    Moltjänster behöver inte vara så komplicerat, elgiganten har t.ex en backuptjänst som lagrar i molnet och därifrån kan man skapa länkar på de bilder man väljer som man skickar till de man vill dela med.

    Största fördelen är väl att man får en backup på bilderna..  

Svar på tråden Billig extern hårddisk till bilder (julklapp)