• Anonym (TS)

Vad är ok att er man/sambo/kille tittar på ang lättklädda kvinnor?

Svår fråga att formulera. Vad är ok enligt er? Jag upptäckte att min man gärna tittar på bikininbrudar som är 20 år yngre än jag och jag blir sårad av det. Han menar att det inte "betyder" något. Men jag tycker att det gör det. Det är dels en signal om att jag inte duger, dels stöttar han objektifiering av kvinnor. Jag tittar inte på män och har inget intresse av okända manskroppar.

• Svar på tråden Vad är ok att er man/sambo/kille tittar på ang lättklädda kvinnor?
  • Anonym (Frun)

Vad menar du "titta på"? Att han kollar på stranden eller på TV bryr jag mig inte det minsta om även om de är unga. Det är ju frivilligt att ha bikini och att vara på stranden och då får de tåla att bli tittade på. Den unga kvinnokroppen är estetiskt tilltalande tycker även jag som är extremt hetero. Och han ger mig ofta komplimanger för min slitna mammakropp så jag vet att han attraheras av den.

Men om han aktivt söker snygga tjejer på nätet är jag mindre tolerant även om jag inte skulle ställa till drama för det. Män är mer visuella än kvinnor och jag vet var jag har honom.

• Anonym

Om han gör det får han sköta det diskret
    Jag vill inte ha någonting att göra med det

• Anonym (Edith)

Enligt mig så får han gärna glo på vad han vill på internet så länge jag inte får reda på det och det sköts diskret. Jag kollar själv på en del på nätet. Om han däremot glor efter tjugoåriga tjejer när han och jag är ute ihop på stranden eller annat IRL så blir jag sur. Det tycker jag är respektlöst gentemot mig. Visst, ögat kan fastna på något vackert som fladdrar förbi, men skulle han glo och vända sig om etc så skulle han få en utskällning. Samma gäller såklart mig, jag kollar inte in andra killar om han är med.

• Anonym (TS)
    Anonym (Frun) skrev 2021-12-10 21:22:30 följande:

Vad menar du "titta på"? Att han kollar på stranden eller på TV bryr jag mig inte det minsta om även om de är unga. Det är ju frivilligt att ha bikini och att vara på stranden och då får de tåla att bli tittade på. Den unga kvinnokroppen är estetiskt tilltalande tycker även jag som är extremt hetero. Och han ger mig ofta komplimanger för min slitna mammakropp så jag vet att han attraheras av den.

Men om han aktivt söker snygga tjejer på nätet är jag mindre tolerant även om jag inte skulle ställa till drama för det. Män är mer visuella än kvinnor och jag vet var jag har honom.

Det är på internet. Han har alltid varit lite besatt av unga tjejer men nu när jag är gammal så är det jobbigt. Han växer inte upp utan tittar fortfarande på 20-åringar.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Edith) skrev 2021-12-10 21:57:22 följande:

Enligt mig så får han gärna glo på vad han vill på internet så länge jag inte får reda på det och det sköts diskret. Jag kollar själv på en del på nätet. Om han däremot glor efter tjugoåriga tjejer när han och jag är ute ihop på stranden eller annat IRL så blir jag sur. Det tycker jag är respektlöst gentemot mig. Visst, ögat kan fastna på något vackert som fladdrar förbi, men skulle han glo och vända sig om etc så skulle han få en utskällning. Samma gäller såklart mig, jag kollar inte in andra killar om han är med.

Han tittar både på nätet och nästan vänder sig om på stan mm. Det är så förnedrande för mig när han tittar länge efter andra.
  • Ocdmänniska

Aktivt söka upp det på nätet hade jag nog inte varit okej med, sen i ditt fall så unga tjejer,tycker det låter creepy ärligt talat.

Men sen om min sambo tittar lite diskret i verkliga livet hade jag inte stört mig på. Jag gör ju det med så, bara man inte gör personen i fråga obekväm

Ett tips är att du börjar titta på yngre människor sådär så får han se att det kanske inte är så jävla roligt

• Anonym (Ledsen)

Jag skulle nog också bli ledsen om min man gjorde så, hade ett ex som var så, när jag sen träffade min nuvarande man så insåg jag att det faktiskt finns män som verkligen uppskattar sin kvinna. Har aldrig sett en tillstymmelse till att han skulle titta på någon annan och svårt att tro att han skulle göra det när jag inte är med. Sen får man ju tycka att andra ser bra ut och är fina såklart :)

Vi är duktiga på att visa hur mycket vi uppskattar varann och jag och han skickar bilder på varann dagligen och skriver kärlekshälsningar.

• Anonym (A)

Inte alls. Ett sånt beteende handlar inte om hur mycket kläder de har på kroppen utan om att han suktar efter andra kvinnor. Då kan han göra det på egen hand istället.

• Anonym (Frun)
    Anonym (TS) skrev 2021-12-11 11:27:21 följande:
    Han tittar både på nätet och nästan vänder sig om på stan mm. Det är så förnedrande för mig när han tittar länge efter andra.
    Jag förutsätter att min man tittar diskret och inte vrålglor. och det gör han inte.
  • Anonym (Respektlöst)

Min man nöjer sig inte med att glo. Han söker ögonkontakt och ler också. Det är respektlöst äckligt. Sen undrar han varför man inte vill ligga. Duh! 

Svar på tråden Vad är ok att er man/sambo/kille tittar på ang lättklädda kvinnor?