Blev befordrad kollegorna pratar inte längre med mig
För ett tag sedan satt jag och åt lunch på kontoret själv på min kontorsplats.
Min chef gick förbi och jag satt och skissade under lunchen på en idé jag hade.
Han fråga om vad jag gjorde för någonting. Och jag började berätta om något jag funderat på. Sedan gick han iväg fem minuter och kom tillbaka och sa något i stil med att jag ska in på hans kontor NU.
Jag va rädd att jag gjort något fel men jag följde med.
Inne på hans kontor står det två andra personer som ska hjälpa vårt företag att byta riktning och strategier för detta.
Min chef ber mig berätta för dom om min idé.
Dom som jag berättar det för frågar min chef vem jag är och vad jag har för befattning idag.
På kvällen ringer min chef och meddelar att jag ska ingå i det här nya teamet som ska driva det nya utvecklingsarbetet och att jag ska vara ansvarig för detta.
Jag vet att min kollega ville jobba med detta. Och efter det här har min kollega inte sagt ett ord till mig. I vanliga fall brukar vi jämt skoja och han kommer alltid med kaffe till mig på mornarna. Nu har han ignorerat mig i en månad.
Det övriga kollegorna beter sig även dom väldigt underligt medan min chef uttrycker att han älskar mitt arbete.
Jag blir så förvirrad. Jag vill ju fortsätta vara vän med dom andra och ha en trevlig stämning igen.