• Anonym (Förvirrad lesbisk)

    Blir inte klok på Tinder, hjälp mig

    Ok det är såhär. Efter stor skepsis har jag som lesbisk 34-åring skaffat Tinder. Men jag fattar inte hur det funkar. Jag har valt att jag bara vill se kvinnor, och får ju upp en massa. Men hur vet jag att dessa är lesbiska/bi/gay?? Jag får inte upp nån sån info på någon av deras sidor. Hur ska jag då veta vilka jag ska gilla? Är det en betalfunktion för att kunna se denna info? Eller är det så att appen bara visar mig kvinnor som också söker kvinnor?? Hur tusan vet jag vad de andra söker?? Vågar ju inte gilla nån för jag vet inte om de söker kvinnor, och jag vet ju inte heller om de är singlar för det står ju inte heller. När jag förhandsgranskar min egen profil ser jag ett litet ?i? nere i högra hörnet. Om jag trycker på det blir det en pil nedåt med info där det står bl a ?lesbisk kvinna?. När en vän en gång skickade en screenshot på en profil på Tinder så var den pilen med och info om personen. Men varför kan inte jag se detta? :( Det är nog svårt som det är att som tjej hitta andra tjejer som vill dejta ????

    Snälla hjälp mig och förklara detta..

    Stör mig så mycket på appen och vill typ bara radera den nu!

  • Svar på tråden Blir inte klok på Tinder, hjälp mig
  • Anonym (Tinder)

    Du får endast upp tjejer som är intresserade av tjejer.

  • Anonym (Förvirrad lesbisk)

    Tack. Men (hur) kan jag se andras sexuella läggning? Vad de söker? Singel/icke-singel?

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Förvirrad lesbisk) skrev 2021-12-11 07:18:25 följande:

    Tack. Men (hur) kan jag se andras sexuella läggning? Vad de söker? Singel/icke-singel?


    Du kan endast se den info du efterfrågar om de har skrivit något i sin profiltext om det. Jag swipar själv inte för tillfället, men swipade enbart på män (jag är straight) där det framgick i profiltext att de var singlar och sökte förhållande.
  • Anonym (Nk)

    Att folk på tinder är singlar är väll något man får anta om personen använder tinder? Jag är straight men hade personen skrivit ?Jag är en singel kille? hade jag tyckt personen var weird, det är liksom självklart.

    Och du får endast upp tjejer som är intresserade av tjejer, (kan även vara intresserade av killar också men de har aktivt klickat i att de gillar tjejer).

    För att ge lite hopp så har Flera av mina kompisar träffat sin partner, numera sambos på tinder, inklusive jag själv.

    Lycka till!!

  • Anonym (Tindrar)
    Anonym (Nk) skrev 2021-12-11 08:31:16 följande:

    Att folk på tinder är singlar är väll något man får anta om personen använder tinder? Jag är straight men hade personen skrivit ?Jag är en singel kille? hade jag tyckt personen var weird, det är liksom självklart.

    Och du får endast upp tjejer som är intresserade av tjejer, (kan även vara intresserade av killar också men de har aktivt klickat i att de gillar tjejer).

    För att ge lite hopp så har Flera av mina kompisar träffat sin partner, numera sambos på tinder, inklusive jag själv.

    Lycka till!!


    Är ni representativa för majoriteten?
    Jag tycker det verkar som att dom flesta har svårt att hitta någon på Tinder.
  • Anonym (A)
    Anonym (Nk) skrev 2021-12-11 08:31:16 följande:

    Att folk på tinder är singlar är väll något man får anta om personen använder tinder? Jag är straight men hade personen skrivit ?Jag är en singel kille? hade jag tyckt personen var weird, det är liksom självklart.

    Och du får endast upp tjejer som är intresserade av tjejer, (kan även vara intresserade av killar också men de har aktivt klickat i att de gillar tjejer).

    För att ge lite hopp så har Flera av mina kompisar träffat sin partner, numera sambos på tinder, inklusive jag själv.

    Lycka till!!


    Inte lika självklart på tjejsidan. Finns otroligt många par som söker tjejer att ligga med. Finns även kvinnor som söker vänskap och kvinnor i förhållande som tittar runt. Den lesbiska sidan av tinder är rörig och inte så givande faktiskt.
  • Anonym (Nk)
    Anonym (Tindrar) skrev 2021-12-11 08:54:14 följande:

    Är ni representativa för majoriteten?

    Jag tycker det verkar som att dom flesta har svårt att hitta någon på Tinder.


    Som en skrev i en kommentar till mitt inlägg så kanske den lesbiska sidan av tinder inte är lika självklar. Så det kanske finns vissa skillnader.

    Vi är ett tjejgäng på 5 pers där alla utom en träffades via tinder, en är singel. Bland min killes kompisar är det flera stycken som också träffats via tinder också. Annars är de tillsammans med folk de träffade i gymnasiet eller universitet. Efter det verkar folk inte träffa partners irl längre i samma utsträckning.

    Svårt och svårt att träffa någon via tinder, tror kanske generellt att man får träffa lite fler personer än hur det kanske var förr innan man träffar rätt eftersom man verkligen träffar en främling varje gång.
  • Nutid
    Anonym (Förvirrad lesbisk) skrev 2021-12-11 06:45:50 följande:
    Blir inte klok på Tinder, hjälp mig
    Ok det är såhär. Efter stor skepsis har jag som lesbisk 34-åring skaffat Tinder. Men jag fattar inte hur det funkar. Jag har valt att jag bara vill se kvinnor, och får ju upp en massa. Men hur vet jag att dessa är lesbiska/bi/gay?? Jag får inte upp nån sån info på någon av deras sidor. Hur ska jag då veta vilka jag ska gilla? Är det en betalfunktion för att kunna se denna info? Eller är det så att appen bara visar mig kvinnor som också söker kvinnor?? Hur tusan vet jag vad de andra söker?? Vågar ju inte gilla nån för jag vet inte om de söker kvinnor, och jag vet ju inte heller om de är singlar för det står ju inte heller. När jag förhandsgranskar min egen profil ser jag ett litet ?i? nere i högra hörnet. Om jag trycker på det blir det en pil nedåt med info där det står bl a ?lesbisk kvinna?. När en vän en gång skickade en screenshot på en profil på Tinder så var den pilen med och info om personen. Men varför kan inte jag se detta? :( Det är nog svårt som det är att som tjej hitta andra tjejer som vill dejta ????

    Snälla hjälp mig och förklara detta..

    Stör mig så mycket på appen och vill typ bara radera den nu!
    När man gör sina inställningar väljer man om man vill visas för kvinnor eller män eller alla. Väljer du då kvinnor så kommer du bara att se kvinnor och de kvinnor som valt att se alla eller bara kvinnor att se dig.

    Du har valt att kryssa i visa din sexuella läggning vilket jag tänker är bra för att undvika missförstånd. Att visa sin läggning är valfritt och jag tänker att den främsta anledningen till att inte visa sin läggning är man söker både män och kvinnor men tror att de ena eller andra skulle vara tveksam om visar att man är intresserad av det andra könet också. Om jag man skulle skriva att jag är bisexuell är jag övertygad om att en del kvinnor skulle välja bort mig.

    Det fina med Tinder däremot är att det blir aldrig match om inte ni båda har likeat varandra. Så om någon kvinna ser din profil där du är tydlig med att du är lesbisk och likea dig. Så bör hon ju veta

    Det enda som jag tänker kan vara en miss match är ju om du inte vill träffa en bisexuell kvinna (enligt min tes tidigare) samt att du naturligtvis inte ska likea kvinnor som söker en tredje person in i ett hetro-förhållande (eftersom du inte är intresserad av det).

    Lycka till!

    Vad har du att förlora?
  • Anonym (Tinder-livet)
    Nutid skrev 2021-12-13 23:00:35 följande:
    När man gör sina inställningar väljer man om man vill visas för kvinnor eller män eller alla. Väljer du då kvinnor så kommer du bara att se kvinnor och de kvinnor som valt att se alla eller bara kvinnor att se dig.
    Du har valt att kryssa i visa din sexuella läggning vilket jag tänker är bra för att undvika missförstånd. Att visa sin läggning är valfritt och jag tänker att den främsta anledningen till att inte visa sin läggning är man söker både män och kvinnor men tror att de ena eller andra skulle vara tveksam om visar att man är intresserad av det andra könet också. Om jag man skulle skriva att jag är bisexuell är jag övertygad om att en del kvinnor skulle välja bort mig.

    Det fina med Tinder däremot är att det blir aldrig match om inte ni båda har likeat varandra. Så om någon kvinna ser din profil där du är tydlig med att du är lesbisk och likea dig. Så bör hon ju veta smile5.gif
    Det enda som jag tänker kan vara en miss match är ju om du inte vill träffa en bisexuell kvinna (enligt min tes tidigare) samt att du naturligtvis inte ska likea kvinnor som söker en tredje person in i ett hetro-förhållande (eftersom du inte är intresserad av det).
    Lycka till!
    Vad har du att förlora?
    Sin värdighet? Är ju inte direkt ovanligt att folk mår skit efter ett tag i Tinder-svängen.
  • Nutid
    Anonym (Tinder-livet) skrev 2021-12-13 23:11:18 följande:

    Sin värdighet? Är ju inte direkt ovanligt att folk mår skit efter ett tag i Tinder-svängen.


    Så kan det ju så klart vara, men det kan vara smärtsamt att försöka hitta någon på annat sätt också. Jag tänker att det gäller att försöka ha en avslappnad inställning till det hela. Massor av folk mår dåligt av sociala medier också som jämförelse och känner man att man inte mår bra av det ska man så klart inte hålla på.

    Sen är det naturligtvis svårt när man blir lite äldre att hitta någon som äe seriös och både är självständig med egna intressen och passar direkt in i ens egna uppbyggda värld och rutiner. Har man den förhoppningen är risken stor att man blir besviken.
Svar på tråden Blir inte klok på Tinder, hjälp mig