• Anonym (Undrar)

Tjejen klär sig utmanade

Min tjej/sambo har en tendens att klä sig väldigt utmanade klädsel, jag vill så klart inte lägga mig i det. Men tycker innerst inne att det är jobbigt.

Hemma klär hon sig i stora pösiga kläder.

Är det någon mer kille som har en tjej/sambo som gör samma?

Och ni tjejer som gör det, varför?

• Svar på tråden Tjejen klär sig utmanade
  • Tecum

Om hon klär sig så ute bland folk men inte hemma är det för att hon tycker det är snyggt och vill bli tittad på. Vad är problemet, vill du att hon ska klä sig så hemma också eller blir du svartsjuk för att andra gillar det? Har du sagt till henne hur du känner? Är hon flirtig eller har du anledning tro att hon är intresserad av andra killar? Isf är det tveksamt om hon är rätt tjej för dig. Annars är det inte hela världen, var stolt över att du har en flickvän som andra avundas dig.

Min fru har alltid varit ungefär tvärtom, undviker att klä sig utmanande, visar inte mycket ben eller urringning.

• Anonym (K)

Många tjejer vill klä upp sig och känna sig snygga om de går ut men hemma vill man vara mer avslappnad.

Det här är ditt problem att jobba med, din självkänsla verkar lite svag om man säger så...

• Anonym (Undrar)

Hur hon klär sig hemma spelar ju mindre roll i detta sammanhang.

Och som sagt hon får klä sig som hon vill

Men min personliga åsikt är att man inte kanske skall klä sig extremt utmanande (bekräftelsehov-klädsel) kort kort, mycket hud, djupa urringningar, korsett/spets-body ifall man passerat 45år och har ett stabilt förhållande med 2 barn.

Hon sticker verkligen ut bland sina vänner när dem tex går ut.

45-års kris?

Bara en fundering.

• Anonym (X)

Har du på dig skjorta, slips och chinos hemma eller tar du kanske på dig mjukisar?

• Anonym (Småbarnsmamma33)

Jag kan klä mig lite "utmanande" när jag ska ut, man vill gärna vara fin när man ska ut bland folk. Tycker det är "hett" om man kan kalla det så att få blickar
    Hemma klär jag mig tyvärr alldeles för ofta tråkigt..ibland kan jag klä upp mig för en typ fredagsmiddag

• Anonym (bläh)

"Utmanande" är ett vidrigt kvinnoförnedrande ord. Kvinnor utmanar ingen när de klär sig som de vill. Låter snarare som att hon behöver ha ett samtal med dig om din kvinnosyn.

Du tycker inte man ska klä sig på ett visst sätt efter en viss ålder? Nähä, vad bra då ser du till att inte klä dig så. Hur andra klär sig angår inte dig. 

• Anonym (vad glor du på?)

Tjejer klär sig inte för killarna. Dom klär sig sexigt för sin egen skull. Och för andra tjejer.
    Tjejer är inte sexsymboler för killar att glo på.
    Om killar tycker att tjejer ser sexiga ut för att dom klär sig utmanande, så är det killarnas problem. Killar måste sluta tänka med kuken. Allt är inte sex.

• Anonym (K)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-12-11 10:27:41 följande:

Hur hon klär sig hemma spelar ju mindre roll i detta sammanhang.

Och som sagt hon får klä sig som hon vill

Men min personliga åsikt är att man inte kanske skall klä sig extremt utmanande (bekräftelsehov-klädsel) kort kort, mycket hud, djupa urringningar, korsett/spets-body ifall man passerat 45år och har ett stabilt förhållande med 2 barn.

Hon sticker verkligen ut bland sina vänner när dem tex går ut.

45-års kris?

Bara en fundering.

Du behöver inte ha några åsikter om hur hon klär sig. Om du skäms så mycket kan du skilja dig. Eller så kan du ägna dig åt sånt som du faktiskt har med att göra. Eller är problemet att du är osäker för att hon är så snygg och sexig? Oavsett, get over it.
  • Anonym (Ålder)

Du skriver tjej men sen skriver du hon är 45?

Jag svarar utifrån att hon är 45.

Min mamma var sån och det var så pinsamt för mig som tonåring och ung vuxen att ha en mamma som såg helt slampig ut när hon gick ut. Billiga spetstoppar, för korta kjolar Osv. Hon såg så gräsligt billig ut.

Uppmärksamheten som hon fick kom förstås från män som såg henne som nån billig kvinna som kanske skulle vara öppen för sex. Man får ju ingen BRA uppmärksamhet genom att se ut sån.

Hon fattade dock inget själv, utan trodde bara hon såg ung och het ut. Inte ens när vi var utomlands och hon fick erbjudande om att jobba för en typ som verkade vara hallick, insåg hon hur hon såg ut.

Men vad kan man göra? Pappa skämdes och bad henne tona ner sin klädsel när de var nånstans. Hon blev förstås upprörd och hävdade sin rätt att klä sig som hon ville. Mindre kul för pappa att ses med nån som andra misstänker är en överårig prostituerad liksom.

De skilde sig sen och mamma hittade en ny mer passande man efter en månad som var gift. Han skilde sig och de flyttade ihop och är nu gamla och har lugnat ner sig med festandet hoppas jag?har ej så mycket kontakt med henne längre.

• Tecum
    Anonym (vad glor du på?) skrev 2021-12-11 10:49:22 följande:
    Tjejer klär sig inte för killarna. Dom klär sig sexigt för sin egen skull. Och för andra tjejer.
    Tjejer är inte sexsymboler för killar att glo på.
    Om killar tycker att tjejer ser sexiga ut för att dom klär sig utmanande, så är det killarnas problem. Killar måste sluta tänka med kuken. Allt är inte sex.
    Jag kan försäkra dig att vi killar inte har några som helst problem med att tjejer klär sig sexigt... Undantaget är det fåtal som känner som TS för sin egen kvinna.

Du har rätt i att kvinnor klär sig sexigt för sin egen skull och för andra tjejer, inte för killars skull. Men vi tackar och tar emot...
Svar på tråden Tjejen klär sig utmanade