• Anonym (betyg)

    Vill läsa komvux men hittar inte mina gymnasiebetyg

    Under tidigt 2000-tal tog jag studenten, började plugga på högskola och började i sinom tid jobba. Mina gymnasiebetyg har därför känts rätt irrelevanta de senaste 15-20 åren eftersom om någon varit intresserad av vad jag läst så har det gällt kurserna på högskolenivå. Mina gymnasiebetyg finns i Ladok så vill jag plugga något på högskolenivå är det inga problem att styrka behörighet.

    Nu skulle jag vilja komplettera min utbildning med några kurser som kräver några gymnasiekurser som jag inte har. De finns på Komvux men där står det att man ska skicka in sina gymnasiebetyg.

    Nu till mitt problem. Jag har betygen. Någonstans. Gissningsvis i en låda på vinden eller så men att gå igenom varenda låda vi har kommer ta en evighet.

    Finns det något sätt att få ut betygen igen? Eller be kommunen att kolla i Ladok?

    Min gymnasieskola är i en annan kommun än den jag bor i nu.

    Alternativet är tekniskt basår minus de kurser jag redan har men komvux är på distans + jag kan bli klar med kurserna till sommaren.

  • Svar på tråden Vill läsa komvux men hittar inte mina gymnasiebetyg
  • stor grön drake

    Maila skolan. Jag fick mina betyg från 1999 per mail helt utan kostnad när jag mailade min skola i våras (inscannat fysiskt betyg, så de hade ju fått leta), jag skrev årskull, klass och dåvarande namn.

  • Anonym (maryam)

    Testa att kontaktaa din gamla gymnasieskola o kolla iflal de kanskje kan skriva ut dina betyg igen lr nåt? Alltsåå typ ifall har dom sparade i nån databas lr nåt sånt menarr jag

Svar på tråden Vill läsa komvux men hittar inte mina gymnasiebetyg