• Anonym (Livrä­dd)
    Sun 12 Dec 2021 08:39
    4046 visningar
    14 svar
    14
    4046

    Livrädd

    Hej

    Går just nu igenom en abort och behöver höra några positiva berättelser då jag är fullkomligt livrädd just nu efter läst många jobbiga historioer. Tog sista fyra tabletterna för 20 minuter sedan och är i vecka 5.. är så rädd för smärtan framförallt. Hur snabbt ska man ta den starkare morfintabletten om det börjar göra ont?

  • Svar på tråden Livrädd
  • Anonym (Pop)
    Sun 12 Dec 2021 10:10
    #1

    Jag skulle ta den när det börjar kännas som starkare mensvärk . Hur går det för dig TS?

  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Sun 12 Dec 2021 11:31
    #2

    Än så länge går det bra, känns som lite mensvärk typ men inte värre än så.. blöder, men inga större mängder. Ska snart ta 2 dom två sista tabletterna cytotec så får se om det känns mer då.

  • Anonym (Pop)
    Sun 12 Dec 2021 11:36
    #3
    Anonym (Livrädd) skrev 2021-12-12 11:31:53 följande:

    Än så länge går det bra, känns som lite mensvärk typ men inte värre än så.. blöder, men inga större mängder. Ska snart ta 2 dom två sista tabletterna cytotec så får se om det känns mer då.


    Är du helt ensam?
  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Sun 12 Dec 2021 11:45
    #4

    Nejdå det är jag inte

  • Anonym (Pop)
    Sun 12 Dec 2021 11:53
    #5
    Anonym (Pop) skrev 2021-12-12 11:36:29 följande:

    Är du helt ensam?


    Vad bra :) Hoppas det går bra!
  • Anonym (Tidig­)
    Sun 12 Dec 2021 11:56
    #6

    När du är så tidig kan det ta ett tag för kroppen att fatta vad som ska hända. Jag gjorde abort I vecka 5 och började blöda 3 dagar senare men tydligen normalt så länge man blöder lite.

  • Anonym (Linbl­å)
    Sun 12 Dec 2021 12:21
    #7

    Hoppas det går bra ts?

  • Anonym (Linbl­å)
    Sun 12 Dec 2021 12:24
    #8

    Hur lång tid ska det ta totalt?

    Vad har du fått för smärtstillande?

    Är det känslomässigt jobbigt på något sätt eller mest att det är en ny sak du inte vet hur kroppen reagerar av eller lite både och?

    <3

  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Mon 13 Dec 2021 17:14
    #9
    Anonym (Tidig) skrev 2021-12-12 11:56:40 följande:

    När du är så tidig kan det ta ett tag för kroppen att fatta vad som ska hända. Jag gjorde abort I vecka 5 och började blöda 3 dagar senare men tydligen normalt så länge man blöder lite.


    Jag blöder pyttelite och pratat med barnmorskan idag som säger jag ska avvakta ett par dagar.. kom det något för dig dom dagarna mellan tabletterna tills själva blödningen kom? Så jobbigt att gå och vänta... :( gjorde det ont när blödningen väl kom?
  • Anonym (Tidig­)
    Mon 13 Dec 2021 19:16
    #10
    Anonym (Livrädd) skrev 2021-12-13 17:14:09 följande:

    Jag blöder pyttelite och pratat med barnmorskan idag som säger jag ska avvakta ett par dagar.. kom det något för dig dom dagarna mellan tabletterna tills själva blödningen kom? Så jobbigt att gå och vänta... :( gjorde det ont när blödningen väl kom?


    Bara pyttelite blödning..

    Nej jag vaknade på natten, blödde massor men hade bara ont första dagen ..
  • Anonym (Ö)
    Mon 13 Dec 2021 21:45
    #11

    Hur går det TS?

    Hur många smärtstillande har du fått med dig?

  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Mon 13 Dec 2021 23:27
    #12
    Anonym (Tidig) skrev 2021-12-13 19:16:05 följande:

    Bara pyttelite blödning..

    Nej jag vaknade på natten, blödde massor men hade bara ont första dagen ..


    Okej, då kanske det kommer för mig snart också, väntan är det värsta tycker jag även om det nu kan vara normalt.
  • Anonym (P)
    Tue 28 Dec 2021 20:42
    #13

    Hur har det gått för dig eller hur gick det för dig TS? Jag tycker det känslomässiga och psykiska var värst men det kom inte förens senare :(( Själv ångrar jag min abort. Vet inte hur det känns för dig såhär efteråt? :/

  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Thu 30 Dec 2021 14:20
    #14
    Anonym (P) skrev 2021-12-28 20:42:07 följande:

    Hur har det gått för dig eller hur gick det för dig TS? Jag tycker det känslomässiga och psykiska var värst men det kom inte förens senare :(( Själv ångrar jag min abort. Vet inte hur det känns för dig såhär efteråt? :/


    Ja det har väl gått bra antar jag. Började blöda lite mer efter några dagar men aldrig några stora mängder. Ringde in till kvinnokliniken vid två olika tillfällen då jag var orolig eftersom jag tyckte blödningen var så liten men dom sa att när det är så tidigt behöver det inte vara värre än så.. Hade inte så mycket graviditetssymptom utan mest ömma bröst vilket försvann efter ungefär 5-6 dagar. Är dock ganska orolig fortfarande då jag tycker det rent fysiskt gick lite väl lätt eller vad man ska säga, så tror inte jag kommer kunna slappna av helt förrens jag tagit ett nytt (förhoppningsvis negativt) graviditetstest som jag ska göra om en vecka ungefär.

    När det kommer till det psykiska så var det värre än vad jag trodde. För mig eller oss var det inget svårt beslut att göra abort, vi är inte redo och blev gravida trots skydd så jag visste liksom att jag inte ville ha barn, just nu. Men i efterhand har det varit ganska tufft.. vet inte om det är hormoner och sånt men känt mig väldigt nere, sorgsen och allmänt förändrad haha. Kan inte säga att jag ångrar att jag gjorde abort men jag var inte alls beredd på att tycka det skulle vara jobbigt. Trodde jag bara skulle känna lättnad.
Svar på tråden Livrädd