• Oroad Förälder

    Någon som tagit sig över backen?

    Hej alla, jag hoppas jag kan få kontakt med någon. Någon som är eller har varit med om samma eller liknande.

    Jag har försökt bli gravid i 9 månader. Genom insemination. Jag blev gravid i tredje cykeln av försök men hade ett tidigt missfall. Lyckades ändå hålla hoppet uppe, det tog sig ju en gång? men nu efter nionde cykeln och det har inte tagit sig igen. 6 månader efter mitt missfall och jag har fått ännu ett negativt graviditetstest. Jag är så van vid att de negativa tester så jag viste inte ens hur jag skulle känna då jag faktiskt fick ett positivt test.

    Jag vet inte riktigt vad jag gör som är fel. Jag kan inte hyperfokusera på babyverkstad då jag jobbar som förskollärare och fokuserar på att känna mindre stress på grund av jobbet. Det var stressigare runt då jag blev gravid (6 månader sedan) än vad det är nu.

    Jag har slutat med koffein.

    Inseminationer sker någon dag innan och på dagen/dagarna jag ägglossar.

    Jag tar tester för att veta och kalender för att ha koll på dagar. Temp tycker jag inte är pålitligt för mig.

    Jag inseminerar privat och det alltid till att jag får det stora O i samband med inseminering för optimal miljö för simmarna.

    Jag brukar ha 31 dagar cyklar oftast, men jag kan ligga på mellan 28-35 dagar. Jag får väldigt lite mensvärk, ingen varning innan den kommer, ingen pms. Jag brukar inte heller se så mycket fertilt sekret när jag ägglossar. Jag har några äggblåsor på varje sida men inget som oroar läkare. Jag vägde ganska lite när jag var tonåring och 20+. Nu är jag 31 och är som mest regelbunden än vad jag någonsin varit. Men endast ett missfall efter alla dessa försök.