• Anonym (lingonbär)

    Ledsen för abort://

    Hej,

    Jag känner bara att jag måste skriva av mig.. är så ledsen och många känslor i luften eller vad man ska säga. Var tvungen att göra en abort och vet att jag gjorde "rätt" beslut men känner mig ändå så ledsen. Förstår att barn inte är något man kan ta för givet och även om jag är i en ålder där man borde vara redo att få barn, och ta emot den gåvan när det händer, för att det är få förunnat i den åldern jag är i, så är jag ledsen över att jag inte kunde känna annorlunda än jag kände. :(( Vet egentligen inte vad jag vill få ut av inlägget men känner bara att jag behöver skriva av mig :(( 
    Känner inte att var rätt tidpunkt utifrån omständigheterna, även om jag drömmer om barn och familj och det känns som att jag förstört den drömmen genom att ta beslutet jag gjorde:((

    Är så ledsen att jag inte hade någon att prata med, att jag inte kunde prata med min partner, eller fick möjligheten att bolla alla tankarna med en kurator innan beslutet. Önskar jag hade haft ett socialt nätverk omkring som man hade kunnat få stöd och råd av :///

Svar på tråden Ledsen för abort://