Bebis hjärtslag 170 (vecka 32)
Väntar mitt tredje barn och är i vecka 32 (31+3) , var på kontroll på MVC idag ,allt såg bra ut utom att bebisens hjärtslag låg runt 170.. BM lyssnade länge och de låg fortfarande högt. Hon sa att hon skulle prova igen om ett tag när jag hade varit och kissat och vägt mig, hade det inte gått ner då hade jag fått gå en promenad och hade det fortfarande inte gått ner skulle jag fått åka in till sjukhus och kolla.
Efter jag hade varit på toa och vägt mig hade det gått ner och låg på runt 158 i en minut och då sa hon att det inte var någon fara och jag inte behövde åka in.. men 158 är ju också precis under gränsen. Annars brukar det ligga på ca 140-145 och barnet är en pojke.
Jag berättade att jag hade bråkat med min sambo igår och blivit väldigt stressad och det hade varit lite stressigt när jag skulle lämna på dagis precis innan MVC och BM sa att det kan bero på det..
Nån mer som varit med om det här? Behöver jag oroa mig? Kan bebisen ta skada av att ha så hög puls? Har läst att bebisar kan bajsa i fostervattnet om de blir stressade och att det kan vara farligt, kan det hända så här tidigt? Har nästa tid om 2,5 veckor ungefär , får komma på en extra koll då men det är ju ändå ganska lång tid.
Tacksam för svar!