• youngm­other
    Tue 14 Dec 2021 09:11
    3342 visningar
    1 svar
    1
    3342

    Orolig bonusmamma

    Hej!

    Min sambos dotter på 5år fick för någon månad sedan besked att hon var allergisk mot katter,hund och pollen osv...

    Vi hade två katter som vi placerade om omgående. Efter detta fick vi veta av mamman att allergin mot katter var låg. Men vi utgick ifrån hur hon mådde eftersom hon varit sjuk i 12 veckor minst, med förkylning kliande hals och nysningar.

    Jag tyckte vi skulle utgå ifrån hur hon mådde och eftersom ingen av oss har hund utan bara katter så ansåg jag att det inte är rätt att behålla dem.

    Till saken är att mamman har valt att behålla sina två katter men hon säger att de duschas med speciellt schampoo en gång i veckan och dammsuger 3 gånger i veckan.

    Det som oroar mig är att bonusdottern ska bli mer sjuk när hon fortfarande exponeras för djur trotts visat jobbiga allergisymptom.

    Borde vi vara oroliga?

    Vi uteslöt medicin eftersom vi anser att hon borde kunna vara i sina hem utan att behöva äta mediciner. Det känns inte rätt att göra så.

    Mvh.

  • Svar på tråden Orolig bonusmamma
  • Tue 14 Dec 2021 09:41
    #1

    Ingen kan hindra er att vara orolig, men mamman bestämmer själv hur hon sköter saken hemma hos henne.

    Det där bör du överlämna till föräldrarna att diskutera.

    Det kommer att visa sig om barnet är sjuk i samband med mammaveckor. Om det går att lösa med medicin, allergin är mild och man slipper göra sig av med en älskad familjemedlem så är det väl bra. I slutändan måste naturligtvis barnets hälsa vara avgörande, men om det finns alternativ, kan det vara värt att prova innan man gör nåt drastiskt.

    Hur gillar du barnets mamma för övrigt? Är hon en bra mamma och en trevlig person?

Svar på tråden Orolig bonusmamma