• LightAngel

Har du hudrosacea och fått hjälp av ögonläkare med penecllin pga detta?

Hej
    Har du roscacea i ansiktet och har inflammerade torra ögon - svullna mm och fått enkel hjälp av ögonläkare med penecillin pga din roscaea som då hjälper långvarigt mot övonbesvär pga att du har rosacea som i grunden orsakar detta?

Svårt hitta läkare i stockholm som skriver ut penecillin för ögonen enl ovan, då jag har rosacea - ingen läkare berättar heller om detta förrän jag gått med i FB grupp mot ögonbesvär - kronisk inflammation/svullna ögon

• Svar på tråden Har du hudrosacea och fått hjälp av ögonläkare med penecllin pga detta?
  • Mrs Moneybags

Min mamma har rosacea och får penicillin ibland när hennes besvär blir stora och det får hon av sin hudläkare. Det är någon i Mörby Centrum. 

• Mantrasina

Rekommenderar hudläkare. Ögonläkare har inte särskilt mycket med hudsjukdomar att göra.

• LightAngel

tack för svar -
    ögonläkare ger penecellin  om man har
    rosacea och för blepharitis - hittar dock ingen i sverige,
    som nysjuk

• Themis

Jag tycker det är märkligt att om man googlar rosacea så står inte histaminintolerans med ens som differentialdiagnos.

Så dålig är läkarkunskapen om det.

Och ändå är det både E202, E211, veteallergi och histaminintolerans som kan ge mig torra röda utslag och flush i ansiktet. Och läker om jag undviker dem.

Jag har inte rosacea.

När livet suger har den fattige ingen kuk.
Svar på tråden Har du hudrosacea och fått hjälp av ögonläkare med penecllin pga detta?