GRAVID, UTOMKVEDSHAVANDESKAP ELLER INTE GRAVID?
Hej,
Jag måste verkligen bolla, känner mig orolig och förvirrad.
Jag inseminerades för 12 dagar sedan.
Jag har ett barn sedan innan genom insemination och vid den graviditeten kände jag snabbt att något hände i kroppen genom små sträckningar, stickningar och ilningar i äggledarna. Jag plussade 8 dagar efter inseminationen med min dotter.
Nu har jag haft samma upplevelse i äggledarna som tidigare gång. Problemet är bara att den här gången kom ägget på samma sida som jag för ca 13 år sedan hade ett utomkvedshavandeskap på, jag har inte blivit gravid med ägg från den sidan sedan dess.
Nu har jag alltså ilningar, ibland ihållande "spänning" och små stickningar på samma sida som ägglossningen var på.
Jag plussade en vecka efter inseminationen med ett svagt streck. Nu, 12 dagar efter insemination ger testen dock inget utslag, oavsett vilket test jag använder. Jag är nu på BIM-4 ungefär. Det svaga plusset jag hade var sannolikt ett falskt positivt test utifrån att jag tagit ovitrelle, inser jag nu i efterhand.
Utöver spänningarna i äggledaren har jag gulare kiss, är törstigare än vanligt och känner mig lättirriterad/ till och med lätt till ilska, på ett helt annat sätt än vanligt.
VAD TROR NI?! Dela gärna med er av egna erfarenheter.
Har jag ett pågående utomkvedshavandeskap och därför känns det så mycket i äggledaren men inget utslag? Eller är det helt enkelt fortfarande för tidigt att testa? Kan olika graviditeter ge olika mycket HCG och därför ta längre tid att upptäcka graviditeten den här gången? Bör jag ställa in mig på att det sannolikt inte blivit någon graviditet den här gången?
Jag kan inte slappna av och bara vänta känner jag, jag måste få bolla och höra lite input från andra.
TACK!